Tillskott för att förbättra ledfunktionen

ekedal

Trådstartare
Jag vill starta en tråd där vi redogör för vilka aktiva substanser och i vilken mängd som finns i olika sk ledtillskott. Har du prisuppgift så skriv gärna det också. Så ut och kolla på era burkar nu!
Här kommer mitt bidrag:
Glycovett: MSM 56,25 g/100 g, Glycsamin (HCL) 20,25g/100g, Kondroitin 13,5g/100g. )100g i en förpackning, priset har jag tyvärr glömt.

Sv: Tillskott för att förbättra ledfunktionen

Jag hittade följande uppgifter om Flexijoint (hoopas jag räknat rätt nu)
Flexijoint: MSM 15g/100g , HCL 15g/100g Kondriotin 15g/100g ssamt lite andra mineraler och vitaminer som jag aldrig hört förut att de påverkar leden så de skriver jag inte in här.

*puttar upp tråden* Är det ingen som har något preparat att skriva av innehållsdeklarartionen?

Vet inte hur du räknar på Glucovett, här är innehållsförteckning på den per 100 gr.

Innehåll per 100 g:

MSM (Metylsulfonylmetan) 20000 mg

Glukosamin (HCl) 12000 mg

Kondroitin 3000 mg

Xylitol 65g

Flexijoint

Innehåll per 1000 gr:

Askorbinsyra (C-vitamin) 50 000 mg/kg
Glukosamin HCL 150 000 mg/kg
Kobolt 25 mg/kg
Kondroitin Sulfat 150 000 mg/kg
Koppar 200 mg/kg
Mangan 200 mg/kg
MSM 150 000 mg/kg
Saccharomyces Cerivisae jäst 10 000 mg/kg
Zink 300 mg/kg

Den Glucovett som du återgett är den styrka som ges till hundar. Den Ekedal återgett är korrekt. För att underlätta jämförelse bör man däremot jämföra samma mängd, tex. mg/kg. Kanske även informera om rek. dagsgiva.

Undrar även om någon provat både Flexin och Glucovetten och kan berätta vilket man är mer nöjd med.

Noa

Jag har provat både Glucovett och Flexijoint till min gubbe. Ingen effekt alls med Glucovett, men med Flexijoint blev han smidigare. Så han får äta Flexijoint nu. Även BioGlucomin funkar bra på honom.:)

Anände du den lilla burken för hund eller den på 900g för häst? Jämför man bara värdena mellan Glucevett hund,häst och flexijoint ser det på pappret ut som om Glucovett häst borde fungera bäst. Glycovett för hund gör nog ingen som helst nytta på häst för det var så lite verksam substans i den.

Här kommer uppgifter för Bioglucumin:
Glucosamin HCL: 46,6 g/ 100g
Inulin 44 g/100g
L-metioin 7g/100g
plus lite annat som jag inte tror har någon funktion för lederna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka