M
minnisjasmin
Har börjat fundera lite på att skicka polle på tillridning då det känns som om vi bar står i still och stampar på samma ställe, har försök i närmare ett år på att få det att fungera och vi har inte kommit framåt nästan nånting känns det. Det enda han kan i stort sett är framåt, stanna och svänga. Skulle ta ut en tränare om det fanns nån vettig i närheten men för att vara ärlig så finns det ingen vad jag vet.
Men ungefär 80 km härifrån finns det ett bra stall som också ägnar sig åt tillridning. Så nu har jag kommit fram till att jag inte kan själv utbilda honom mera, att jag inte har den kunskapen och eftersom jag inte vet nån tränare så har jag funderat på tillridning.
Enda "problemet" är att han kan vara stressig på ett nytt ställe då han haft över 10 ägare. Iallafall var han det då han kom till mig, men det kan ju bero på att han inte hade blivit så väl behandlad i hans gamla hem. (enligt vad jag har hört, har hört en hel del inte så trevliga saker)
Så vad skulle ni göra?
(Hästen är en 9årig ridtravare jag haft i snart 1½ år)
Men ungefär 80 km härifrån finns det ett bra stall som också ägnar sig åt tillridning. Så nu har jag kommit fram till att jag inte kan själv utbilda honom mera, att jag inte har den kunskapen och eftersom jag inte vet nån tränare så har jag funderat på tillridning.
Enda "problemet" är att han kan vara stressig på ett nytt ställe då han haft över 10 ägare. Iallafall var han det då han kom till mig, men det kan ju bero på att han inte hade blivit så väl behandlad i hans gamla hem. (enligt vad jag har hört, har hört en hel del inte så trevliga saker)
Så vad skulle ni göra?
(Hästen är en 9årig ridtravare jag haft i snart 1½ år)