H
HallonDoft
Jag fick för ett par veckor sedan hem min underbara varmblods herre, han är hur snäll som helst och har än så länge inte hittat på några hyss!
Har gått super från början, går med på all hantering och är väldigt väluppfostrad.
Men nu till frågan, hur bygger man en fin relation till sin häst?
Så man får en "Du och jag" känsla med sin häst, bygger en tillit till varandra.
Jag vill ju att han litar på mig lika mycket som jag litar på honom, att han utan tvekan kommer fram i hagen osv.
Han är ganska rädd om sitt huvud och vill inte att man borstar honom eller klappar honom där, jag vill att han litar på att jag inte ska göra honom något ont...
Kanske fåniga frågor men det är alltid kul med tips och råd från mer erfarna hästägare!
Har gått super från början, går med på all hantering och är väldigt väluppfostrad.
Men nu till frågan, hur bygger man en fin relation till sin häst?
Så man får en "Du och jag" känsla med sin häst, bygger en tillit till varandra.
Jag vill ju att han litar på mig lika mycket som jag litar på honom, att han utan tvekan kommer fram i hagen osv.
Han är ganska rädd om sitt huvud och vill inte att man borstar honom eller klappar honom där, jag vill att han litar på att jag inte ska göra honom något ont...
Kanske fåniga frågor men det är alltid kul med tips och råd från mer erfarna hästägare!