Tillfällig förlamning i bakdelen

JeayL

Trådstartare
Vaknade till en hund som föll runt i sängen och insåg fort att hans bakben inte bar han, alls, inget tecken på smärta utan bara föll ihop
Ringde de jourdjursjukhus som är närmare 15 mil bort klockan 6 men dom tyckte jag skulle avvakta tills djurkliniken här öppnar..

Efter ca 20 minuter funkade bakdelen igen och han verkar rätt normal, lite trött men han är väldigt morgontrött, brukar få släpa med han ut tidigt på morgon men han spetsar iallafall öronen om man säger ord han sammanknippar med roligheter och tandköttet är normalt.

Är det någon som varit med om något liknande?

Har varit med om det på en hund, då var det borrelia. Penicillin förstås, och dagen efter vi börjat med kuren var alla symtom borta.

Tyvärr har jag det.
Epilepsi på en 13 år gammal Bichon frise.

* Jenny *
Det är det de lutar åt här, åkte till veterinären som klämde, kände kollade reflexer och tog diverse blodprov, inga som helst tecken på något fysiskt fel, ingen smärta heller, och så tog dom blodprov som var normala..

Förhoppningsvis så är det ett anfall och inget mer, men vi skulle höra av oss om det hände igen

En kompis borderterrier blev förlamad i bakdelen sommaren 2013. Han hade inte ont. Jag bar honom i famnen utan problem. Det visade sig vara en blödning i ryggraden och han behandlades med kortison, först intravenöst och sedan tabletter som succesivt minskades. Efter ca 3-4 månader gick han nästan felfritt och gör så fortfarande. Han är nu 14½ år.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka