Tillfälligt laga plåttak

gammalek

Trådstartare
Av oförklarlig anledning har det blivit ett litet hål i plåttaket på ett av uthusen. Plåtslagarna har semester och jag undrar hur jag tillfälligt skulle kunna laga hålet. Det känns onödigt att det droppar in regn under denna regnrika sommar. Är det någon som har en idé?
 
Av oförklarlig anledning har det blivit ett litet hål i plåttaket på ett av uthusen. Plåtslagarna har semester och jag undrar hur jag tillfälligt skulle kunna laga hålet. Det känns onödigt att det droppar in regn under denna regnrika sommar. Är det någon som har en idé?
Hur litet är litet? Jag tänker att du antingen slänger en presenning över taket (antagligen det bästa alternativet) eller gör en lagning underifrån med t.ex. tjock plast och silvertejp?
 
Borde det inte gå att ta en plåtskruv, en sådan där med gummipackning, och dra fast den. Du får ju ha någon som håller fast en träbit på insidan som du kan dra den i men det borde bli tätt.
 
Rengjör ner till plåten en cm. runt om hålet, klistra fast en tape remsa under hålet innifrån, och fyll ovansiden med. två komponent plasticpadding eller instant metall enda ut till där färgen börjar.
 
Av oförklarlig anledning har det blivit ett litet hål i plåttaket på ett av uthusen. Plåtslagarna har semester och jag undrar hur jag tillfälligt skulle kunna laga hålet. Det känns onödigt att det droppar in regn under denna regnrika sommar. Är det någon som har en idé?
Jag lagade stalltaket inifrån med en utklippt plastdel från en hink som jag trädde in i hålet. Typ 10 cm brett. Har varit fuktfritt i 10 år nu… (Ligger fortfarande i en långsiktig plan att gå igenom taket med mer kapital och anlita hantverkare med stora skyliftar och maskiner - men blir inte av.) Så länge det är torrt och man håller koll så är det nog okej.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 150
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 617
Senast: Linn-Nora
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 768
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 828
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Dom vill para sin huskatt
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp