tillbehör till barocksadlar.

A

ari

Hej!
Vart hittar man tillbehör till barocksadlar? tex sadelöverdrag.
MVH /Ari.

Sv: tillbehör till barocksadlar.

Förmodligen på samma ställen, som man hittar sadlar. Det finns massor med länkar i bukefalos länkarkiv om du söker på Akademisk Ridkonst, barockridning, Klassisk Dressyr och utrustning.

Mvh

IngelaH
moderator

Hej!
Vart hittar man tillbehör till barocksadlar? tex sadelöverdrag.
MVH /Ari.

Om du hittar ett ställe som säljer sadelöverdrag så vill jag också veta. Jag har frågat försäljare men fått svaret att det inte finns. Jag sydde ett eget, men skulle gärna vilja he ett lite snyggare.

Jag har ju sett ryttare som har såna och det borde väl finnas att köpa. Hjälp oss nån!

Åh, då SKA det alltså finnas sadelöverdrag.:) Hoppas någon vet vart. (eller har de sytt egna?)

jag har nog sett ett par märken där det annonserar att man kan köpa till fårskinnsöverdrag.
Visst menar ni att rida i, inte att dra på i stallet!
kanske alla typer av sadlar inte har det tillvalet och de kanske man måste sy själva till. portugesorna har väl ofta överdrag.
Men det är rätt enkelt att tråckla ihop av skinnbitar om man får tag i nog mycket.
Om man måttar och mäter noga och har en skärnål och fingerborg!

Ja, det är fårskinnsöverdraget jag är på jakt efter.
Mycket kan man säga om mej, men händig är jag inte...så jag vill nog helst köpa.

Inte det jag söker. Jag vill ha ett helt vanligt sadelöverdrag att ha på sadeln i sadelkammaren. (mitt är inte snyggt)

Jag skulle kunna tänka mig att ta ett litet straff för att kidnappa både sadel och lammskinn! -Vill ha!!:D

:D

Lammskinnet är alldeles underbart.
Jag har den senaste månaden fått pikar om att det är vår och att "rattmuff av" gäller, men jag tror att jag behåller lammskinnet på :D

Immer

Hej!
Det är ju precis ett sånt lammskinn jag vill ha!
Du vände dej alltså till sadelförsäljaren?
/Ari.

Tror du den skulle kunna passa min deluxe?

Har annars köpt fuskfårskinn & tänkte sy ett överdrag för att skydda sadeln, är lite lat 6 köper hellre ett färdigt :angel:

Kommer du på CB-kursen den 12 juli?
I så fall kan jag ta med skinnet då så du kan testa :idea:

Hade tänkt det.:d

Men ta med det så testar vi :laugh:

Ps. har ett par bilder på er om ni vill ha & en filmsnutt ;)

Hej Spirit och Immer, tack för senast!

Blev det några bilder på mig...?

Tack själv. Var helt underbart att träffa er.

Tyvärr tog jag ingen bild på er :cry: Hjärnan fungerar fortfarande inte riktigt.
Men han var verkligen underbart vacker :love:

Ja tack, gärna bilder och filmsnutt.
Det skulle vara roligt och se om det såg lika bra ut som det kändes :D

Du får Pm när/var du kan hämta det, så fort jag tömt telefonen på bilder & film. :laugh:

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 111
Senast: Trott
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
220
Senast: Sryoqwe
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: Roxy
·
Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
530
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama