Tillbaka!!

J

jari

Nu har jag äntligen en startklar häst igen.
BR gick sitt andra provlopp idag och jag kunde konstatera att han är tillbaka!!:bump:

Känns och ser faktiskt bättre ut än någonsin!
Bägge som kört honom i provlopp har strött positivt om hästen...
Återhämtningen var helt OK idag trots startgallopp och ikappkörning av fältet och en finfin avslutning okörd.

Håll tummarna nu att han känns fin i morgon när jag går igenom honom.
Ska om allt är bra anmäla till Gävle 22/11

Sv: Tillbaka!!

Grattis! Vad kul! Vi längtar efter att se BR på tävlingsbanorna igen. Du är en klippa på att ställa i ordning häst.

/En vars häst blivit ordingsställd med hjälp av Jari

Va härligt att allt fungerar och han verkar vara tillbaka!! Underbart ju! Hoppas ni kommer med till Gävle och att det går bra!!

Härligt, då hoppas jag att du får kompensation för att du var för sen med anmälan till kursen... :angel: :banana: :banana: :banana:

Bild från kliniken i slutet av Juli. 5 dagen tror jag, var dit med hö åt honom han vägrade äta det dom hade där... Och han vart där i 12 dagar
DSCN3675.jpg

jari skrev:
Bild från kliniken i slutet av Juli. 5 dagen tror jag, var dit med hö åt honom han vägrade äta det dom hade där... Och han vart där i 12 dagar

SHIT vad illa! :crazy:

Kul att han kommit tebax nu da!

Va härligt att höra att han är så fin igen!!!:bow: :bump: :banana:

Hoppas ni nu får ett kanonläge på Gävle!

Det blir nog bra!! Startar ju på tillägg, så det blir bakifrån!!

Ojoj..
Fick en elak spricka i hoven bak i trakten. var och högg ur och gipsade. Efter sista starten 4/7
Passade på att böja sen när han vart haltfri i hoven, beslöt att behandla Hö framknä med Cortison. I slutet av Juli
Och fick Stafyllokocher i det!!:devil:
med allt vad det innebär... fick lägga ikull honom och spola med 5liter koksalt.
Och sen var det visst ngn speciell koch som behövde Intraveniös penicillin.

Jäkla mycket på en gång då :crazy:
Lines-som allid skäller och säger åt vetrinären att tvätta mer :o .Låter aldrig en vet. spruta utan att ha nya sterila engångshandskar heller :o .

Assistenten tvättade tom en gång extra för att visa vilken snäll häst jag har, som inte reagerar över den kalla spriten. Utan låter honom hålla på där fast det droppade kall sprit ner på kronranden och i karleden....
Otur kallas det!

Jag vet att de flesta inte alls beror på slarv.Men jag har varit med där assistenten tvättat och sen ska man vänta på vetrinären en kvart eller så med.då blir man minst sagt lite sur.

Ja det är så det brukar bli...
har förresten själv ngn konstig staffylokoch som jag fick allvarliga konsekvenser av när jag opererade örat för några år sedan. Det blev benröta!!
så jag har ett hörselben i plast:p

vilken otur han har stackars gubbenx2
bra att han ärpåväg ut :)

Nu har jag skrivit in anmälan!!:banana:
Sätter upp en Gävlekusk (HW) som jag tycker gett ett bra intryck när jag "studerat" honom från staketet...

Liknande trådar

Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 954
Senast: Lavinia
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 660
Senast: Fille
·
Hundhälsa Jag är så jävla ledsen, besviken och rädd. Mitt lilla monster ligger inne hos vet för förberedelse inför operation. Hon är knappt 11...
2
Svar
27
· Visningar
2 576
Senast: Nikkis
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 251
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka