Tillåtet i Finland!?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare NinasApache
  • Startdatum Startdatum
Sv: Tillåtet i Finland!?

*kl*

Är inte så insatt i trav, men min pappa är. Han sa dock att piggarna på parerstängerna inte är godkända vid tävling men parerstänger används flitigt för att hålla hästen "rakare".

Så jag tycker som många andra här att ta reda på all fakta innan man börjar trakka ner på någon annan. Ett tips bara. :devil:

Piggarna sitter på huvudstången som du väljer att kalla parerstång, visst är det tillåtet med EN huvudstång men definitivt inte med två.

Du blandar inte ihop dem med sidostängerna som oftasta används i par och på de flesta sulkys sitter där vare sig de används eller ej?

Fast parerstängerna är ett par andra stänger. Det är de som sitter i sulkyn. Där har jag inte hört om någon som sätter piggar. Piggarna på bilden sitter på en huvudstång.

Fast parerstängerna är ett par andra stänger. Det är de som sitter i sulkyn. Där har jag inte hört om någon som sätter piggar. Piggarna på bilden sitter på en huvudstång.

Det kanske vore något, för att få fart på dem...:rofl: ;) :D

*KL*
:rofl: Haha, vilken rolig tråd, jag tror jag dör...:rofl:
/ Netti som är finne och ska börja akta sig för alla piggar

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 159
Senast: Lyan
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka