tillägg, kvoter mm till unghäst

J

Jenni73

Halloj,

Jag får hem en liten unghäst och skulle behöva ha reda på vad för energi värden och olika kvoter en sådan bör ligga på.
Han är en 2årig halvblodsvalack, vet inte hur mycket han väger men kommer få reda på det när han kommer.

Tack på förhand
//Jenni

Sv: tillägg, kvoter mm till unghäst

Jenni73 skrev:
Halloj,

Jag får hem en liten unghäst och skulle behöva ha reda på vad för energi värden och olika kvoter en sådan bör ligga på.
Han är en 2årig halvblodsvalack, vet inte hur mycket han väger men kommer få reda på det när han kommer.

Tack på förhand
//Jenni

Om han ska väga 500 kg som vuxen så behöver han:
59 mj och 354 smrp. En kvot på 6. Det är upp till 2 års ålder som han behöver extra.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
402
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 934
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse