Masqueradee
Trådstartare
Jag skulle vilja lägga till ett namn men förstår inte riktigt hur jag ska gå till väga och vad som räknas som mellannamn respektive förnamn. Mitt namn är idag uppbyggt så som jag kallar det "Namn" (tilltalsnamn), "Mellannamn" och ett "Efternamn". Jag vill alltså lägga till ett "mellannamn" men när jag läser på skatteverket uppfattar jag det som att det är endast tillägg av ett till efternamn som då blir ett mellannamn som ska göras där annars ska man vända sig till Patent- och Registreringsverket, vilka i sin tur säger att man där kan "byta ut, stryka, lägga till eller ändra stavning på ett förnamn".
Så ska jag vända mig till Skatteverket eller PoR-verket? Är det ett till namn/förnamn jag vill ha? Och har de tagit bort möjligheten att skaffa fler/ta bort namn nu? Jag tänkte nämligen försöka fixa tillägget av namn innan mitt pass går ut
Så ska jag vända mig till Skatteverket eller PoR-verket? Är det ett till namn/förnamn jag vill ha? Och har de tagit bort möjligheten att skaffa fler/ta bort namn nu? Jag tänkte nämligen försöka fixa tillägget av namn innan mitt pass går ut