tillägg, kvoter mm till unghäst

J

Jenni73

Halloj,

Jag får hem en liten unghäst och skulle behöva ha reda på vad för energi värden och olika kvoter en sådan bör ligga på.
Han är en 2årig halvblodsvalack, vet inte hur mycket han väger men kommer få reda på det när han kommer.


Tack på förhand
//Jenni
 
Sv: tillägg, kvoter mm till unghäst

Jenni73 skrev:
Halloj,

Jag får hem en liten unghäst och skulle behöva ha reda på vad för energi värden och olika kvoter en sådan bör ligga på.
Han är en 2årig halvblodsvalack, vet inte hur mycket han väger men kommer få reda på det när han kommer.


Tack på förhand
//Jenni

Om han ska väga 500 kg som vuxen så behöver han:
59 mj och 354 smrp. En kvot på 6. Det är upp till 2 års ålder som han behöver extra.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
589
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 141
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp