K
Kamikazepiloten
Sv: Till vilken gräns?
Missade det totalt eftersom meadow_star dragit upp den och aktualliserat den igen.
Missade det totalt eftersom meadow_star dragit upp den och aktualliserat den igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
stackars hästar!!!!
jag tycker att man inte ska hoppa en 3,5-4 åring alls den kommer ja att var helt föstörd innan den äns har blivit 10 år!!!
några uppet i det stallet som jag står i har köpt sig varsin ungponny
och båda e 4år, dom piskar och slår fram sina hästar det e ju nästan att man vill kräkas!!
Blev lite paff när jag var och kollade på en träningstävling där det var ett gäng väldigt fina hästar som skulle tävlas av "beridar tjejer", eller vad man ska kalla det, och såg hur det pressade och stressade hästarna !
Hästarna kan väl varit 3,5 kanske max 4 år gamla och skulle för första gången tävlingshoppa.De startar direkt i klasserna på 90 och 1 meter.
Ingen häst från det här stallet kom över något hinder.Gjorde dem det så slogs dem över eller blev tvingade över på något annat sätt.
Till och med domaren blev irriterad när de tjejerna i stort sätt var de som anmält sig i klassen om och om igen och hästarna blev bara mer och mer nervösa och det gick bara sämre och sämre.
Ryttaren blev mer irriterad och slog hårdare för varje gång.
Min fråga till er är: När ni första gången ger er ut med en unghäst hur höga klasser gäller då?
Det känns som att många stressar (inte alla givetvis, men många) Som de här tjejerna verkar bara bråttom att ha hoppa högt, hästarna verkar inte heller vara speciellt förberedda.
Hur mkt anser du att hästen ska kunna innan du ger dig iväg?
Det var riktigt hemskt att se att de tvunget skulle hoppa alla hinder, i stället för att försöka få något att klaffa och sen avbryta..jag menar visst kan väl det förstöra lite i fortsättningen av hopp"karriären?"
Självklart startar många ungahästar och lyckas väl med att hoppa0.90-1 m ! Men man borde, tycker jag, som ägare till unga hästar, ryttare, beridare VETA att såhär är inte okej att göra om hästarna inte är mentalt beredda!
några uppet i det stallet som jag står i har köpt sig varsin ungponny
och båda e 4år, dom piskar och slår fram sina hästar det e ju nästan att man vill kräkas!!
min häst är nu 3 å jag tänka att till sen sommaren/hösten starta en cr hoppning på kanske 30 cm med henne bara för miljö träninges skull =)