Till minne av våran Busfia :/

S

sessan

Våran lilla Busfia fick åkta till katthimlen i eftermiddags :cry:
Hon vart inte gammal bara 5 år...:crazy: men dom åren vi har haft henne var super:love:

en bild på lilla fia:love:

4982922.jpg

Sv: Till minne av våran Busfia :/

Va' tråkigt :( Beklagar.... Jag vet hur det känns :( Min älskade hankatt dog förra vintern, endast 3 år gammal :cry:

Ja uch... Det är så hemskt:cry: :(

Fin kisse. :love:
Vad hände? :cry:

Hon kom hem i eftermiddags utan svans:eek:
Själva svansroten var ju kvar men inget hår eller kött på den. Helt kal var den så att man såg in till benet.:crazy:
Man vart ju livrädd... Så ringde fort till veterinären och vi åkte dit, När vi var där så sa dom att hon kunde ha fastnat och "slitit" bort svansen eller så hadde hon kanske blivit påkörd och hon kan ha innre skador (ingen vet men det såg inte trevlig ut iallafall). Hon fick lugnande för att rönkas och så... men medans man stod där och såg katten långsamt lugna ner sig så tänkte man om hon verkligen skulle få leva vidare livet eller få somna in...
Busfia var väldigt mobbad av dom andra katterna, så vad skulle hända om hon kom hem utan svans, skulle hon bli ännu mer mobbad eller vad skulle hända?
Svansen är ju kattens finaste del "tycker dom" hon skulle ju inte vara lycklig utan svans efter att ha left med det hela sitt liv och hon skulle ha haft mycket ont och vi skulle få proppa i henne en massa tabletter om vi skulle operera henne.
Tyckte inte att det var värt att låta henne lida så , så vi bestämmde att hon skulle få somna in:cry:

Så man åkte hem utan katt:cry: :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
425
Senast: gammalek
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar