Till er som haft era hästar ute på foder....

H

Hästen

Vad jag skulle vilja veta är hur era hästar betet sig när de landat hemma igen??

Tacksam för alla svar!
 
Min häst blev otroligt lugn när hon väl kom hem igen.
Det var nästan som om hon drog en lättnadens suck faktiskt.
:crazy:
Hon var precis som vanligt efter ett snart tag.
 
Min med, gick raka vägen in å åt, tittade lite, rullade sig osv.
Skönt, tänkte jag....men tycker han är lite avvaktande mot mig, (jag vet han har haft det bra hos fodervärden)men kanske han funderar lite?

Har haft han i 7 år innan och en otroligt bra komunikation på alla vis.
Är han besviken på mig????Tänker de så, eller är det bara jag???
:confused:

Han har varit hos sin fodervärd i 8 månader
 
Jag lånade ut min första häst. När hon kom tillbaka så fick stackaren stå i spilta så det tyckte hon inte om, men hon saknade Miranda och sina tjejkompisar.

Men när hon åkte såg hon ut som en ridhäst, när hon kom tillbaka så hade jag fått en skogshäst :)

Kram Favina :bump:
 
Jag var en fodervärd åt en häst i stallet. Han behövde aldrig byta stall. Så han betedde sig som vanligt. Ser honom fortfarande varje dag då jag känner ägaren och jag har min nya egna häst i samma stall :smirk:
 
Vi har hft ute honom till flera fodervärdar och det funkar finemang i början. Sen kommer han hem igen :crazy:. Det verkar som han är på väg hem igen nu tyvärr :(. Han är alltid avmagrad, och odräglig när han kommer hem. Det tar några veckor han blir bättre, åker iväg, trivs som fisken i vattnet, och sen går det käpprätt åt helvete igen.
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: screen
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 253
Senast: Cina B
·
Ridning Jag har pga psykisk ohälsa haft problem att hålla vikten vilket resulterat i rätt många överflödiga kilon. Problemet är att det även...
Svar
15
· Visningar
1 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp