Tikens "tuttar"

S

Siritax

Jag undrar, som hundägare för första gången, hur stora tikens tuttar är normalt? Dvs när de inte löper, och inte bär på valpar? Detta är ngt jag inte tänkt på förut, så jag vet inte om det är normalt att min tiks tuttar är.. inte stora, men inte så små heller? Dvs mer än bara själva bröstvårtan som sticker ut? (heter det så på hundar?! :confused: ) Hon är snart tio månader.

Säkert en dum fråga, men men.. jag undrar ju! :smirk:

Sv: Tikens "tuttar"

1: Det heter spenar Inte tuttar....
2: Spenstorleken varierar och din hund har nog en helt normal spenstorlek.

Svårt att säga utan att ha sett spenarna, man du behöver inte vara orolig..

Gnist skrev:
1: Det heter spenar Inte tuttar....
2: Spenstorleken varierar och din hund har nog en helt normal spenstorlek.

Svårt att säga utan att ha sett spenarna, man du behöver inte vara orolig..

Äsch tuttar låter mycket roligare :p .

För att svara på trådskaparens fråga :

Ofta varierar det beroende på var i löpcykeln tiken befinner sig. Efter löp blir ju många tikar skendräktiga och då ser det ju nästan ut som att dom går och bär på valpar och "spenarna" blir större.

hehe... tänkte nästan det.. skrev spenar först men det lät så ko-aktigt! :angel:

En fråga: När en tik blir gammal, blir hon "antik" då? :cool:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 752
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 026
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 291
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 447
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar