Tiken betedde sig jättekonstigt..

Minerva

Trådstartare
Ja som rubriken säger.. Vaknade igår kl 6 ca, skulle fara till jobbet. Går in med hundarna i huset (jag bor ute i gårdens gäststuga).
Äter gör mig iordning och allt.
Sedan ska jag ta ut hundarna i hundgården och Tiken bara står och kollar på mig, hon ser så trött och slut ut i blicken, lutar huvudet mot skåpet.
så går vi ut, hon va inte som vanligt, lunkade på annars brukar hon ha bra med fart.
släppte in dem i hundgården och ska ge dem mat.
Tiken luktar på maten och vänder bort huvudet. jag ser typ ut så här :confused: Hon brukar ALLTID äta maten! och fort brukar det gå.. Men denna gången ville hon verkligen inte ha nått..
istället la hon sig direkt på bädden struntade totalt i maten.

Under dagen jag jobbade så hade familjen hundarna innomhus, de tyckte tiken va så slö, de hade inte fått i henne nån mat. hon ville inte ens ha grädde :eek: Jag menar, vilken hund som helst smaskar väl i sig grädde för glatta livet! det gjorde iaf hanen...

Jag va så bekymrad igår, vad kan det ha vare? bara en tillfällig svacka? tänkte hon är 8 år.. kan det ha nått med det att göra? att hon är inte så ung längre..
Men idag verkar hon vara precis som vanligt..

Sv: Tiken betedde sig jättekonstigt..

Uch va otäckt de första ja tänkte va ormbett... man får ju hoppas att de bara va en tillfällig formsvacka..

kan inte vara ormbett... då vi inte stött på någon orm eller varit i skogen..
hon blev bättre dagen efter... Men nu är hon likadan igen.. ligger på golvet och skakar :eek:

Usch ring till veterinären direkt! Hoppas hon blir ättre iallfall.

Ja som rubriken säger.. Vaknade igår kl 6 ca, skulle fara till jobbet. Går in med hundarna i huset (jag bor ute i gårdens gäststuga).
Äter gör mig iordning och allt.
Sedan ska jag ta ut hundarna i hundgården och Tiken bara står och kollar på mig, hon ser så trött och slut ut i blicken, lutar huvudet mot skåpet.
så går vi ut, hon va inte som vanligt, lunkade på annars brukar hon ha bra med fart.
släppte in dem i hundgården och ska ge dem mat.
Tiken luktar på maten och vänder bort huvudet. jag ser typ ut så här :confused: Hon brukar ALLTID äta maten! och fort brukar det gå.. Men denna gången ville hon verkligen inte ha nått..
istället la hon sig direkt på bädden struntade totalt i maten.

Under dagen jag jobbade så hade familjen hundarna innomhus, de tyckte tiken va så slö, de hade inte fått i henne nån mat. hon ville inte ens ha grädde :eek: Jag menar, vilken hund som helst smaskar väl i sig grädde för glatta livet! det gjorde iaf hanen...

Jag va så bekymrad igår, vad kan det ha vare? bara en tillfällig svacka? tänkte hon är 8 år.. kan det ha nått med det att göra? att hon är inte så ung längre..
Men idag verkar hon vara precis som vanligt..

Livmoder inflammation ??
sök vet

oh gud det hoppas jagg verkligen inte!!
Ja måste ringa vet.

ta tempen, dricker hon mycke
Jag har haft 2 tikar med detta. Det brukar gå bra om man kommer i tid.
vanligt på gamla tikar

lycka till

Så var vår hund också när hon hade livmoderinflamation, åt inget och det gick upp och ner.. men blev snappt frisk efter att vi opererat henne. lycka till!

jag har nu tagit tempen på henne och ringde direkt vet.
hon har 40.5.
ringde vet i härnösand och de sa att har hon så hög feber så skulle jag åka in direkt med henne till s-vall. så ringer och försöker få tag i nån som svarar.
hur mkt gick din operation på ? går dt på försäkningen? känns så jävla dumt för jag har ingen försäkring på henne :o

men det blir iaf att fara 10 mil för att åka o kolla....

Hoppas att det inte är någonting allvarligt. *håller tummarna för er*

Ja, den går på försäkringen. Hoppas verkligen inte det behövs någon op, för den går på en hel del.
Hur vågar du ha din hund oförsäkrad? Man behver ju inte ha livförsäkringen, utan bara vet-vård så man slipper bli orolig om något händer.

JAg vet att det är jättedumt att inte ha hunden försäkrad! har sagt flera gånger att nu måste jag fixa försäkring, men så har det glömts bort å det är ju vid sånna här tillfällen som man ångrar det hemskt mkt!

Jag har iaf varit till vet nu, slapp dock fara till Sundsvall, utan behövde bara åka till Nyland, ca 4 mil tur o retur.
Hon konstaterade iaf att det va livmoderinflamation.
Eftersom jag sa att tiken inte va försäkrad så sa hon att vi kunde prova med antibiotika och hormoner, det brukade funka sa hon.
Så hon fick en spruta på plats, åsså ska jag åka in imorron
och om 8 dagar.
så får vi se hur det blir..
Har jag redig otur så behövs dt op ändå, och då bli jag pank.. men jag får skylla mig själv...

Lillgumman har legat hela dagen. när vi hade varit hos vet så låg hon i min säng under täcket och skakade.. :( man känner sig så hjälplös..
Men jag hoppas innerligt att hon blir bättre nu..

jag har nu tagit tempen på henne och ringde direkt vet.
hon har 40.5.
ringde vet i härnösand och de sa att har hon så hög feber så skulle jag åka in direkt med henne till s-vall. så ringer och försöker få tag i nån som svarar.
hur mkt gick din operation på ? går dt på försäkningen? känns så jävla dumt för jag har ingen försäkring på henne :o

men det blir iaf att fara 10 mil för att åka o kolla....

Jag kom inte ihåg hur mycket det kostade men det är dyrt 5 6 000. tror jag
Det går på försäkringen. säkert är det detta med så hög feber. Det hade mina också
lycka till

Jag har själv testat antibiotika på en hund jag hade som fick livmodersinf. Det gick bort, men kom tillbaka efter nästa löp.
Så när hon nu blir frisk, vilket jag såklart räknar med. Så ta och försäkra henne direkt så är du säker om hon får om det.

SÅhär slut var hon igår...

DSC02889.JPG

Liknande trådar

F
Övr. Hund har haft min tik i 4 år nu, aldrig vart några problem, blev rumsren ganska sent men de beror på att hon råka illa ut innan mej, är en...
Svar
6
· Visningar
1 224
Senast: hasselby
·
Övr. Hund Tiken, 6 år i mellandagarna, bekymrar mig en del just nu. Det är normalt en glad och aktiv hund som alltid vill vara med. Men nu senaste...
2
Svar
29
· Visningar
5 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare