Tik vs hane

Bord tycker han är läskigt. Så det blir i knäet.
Uppfödaren tränar sina valpar på bord. Men eftersom han inte var aktuell att ställa pga att han är krypt så tränades inte det. och jag hade inte skills för att göra det bra. Har ju bara haft stora killar innan.

Vig har landat i att det bästa är i famnen. Eller snarare minst dåliga.
Skaffat en munkorg och idag tränade vi pälsvård. Han blir ju ARG och bits. Rejält.

Med munkorgen på så sprattlade han lite i början och tog av den med framtassarna. Men jag satte lugnt på den igen och sen var han lugn och var stilla. Efteråt var han glad och busig och tiggde godis.

Nu är han mer välborstad än han varit senaste året trots att vi höll på mycket kortare tid. Och inte det minsta sur.
Många bekymmer undanröjda för 39 kronor. . Jag är häpen. Och glad.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 914
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har en 1årig tik som är 50% Belgisk Vallhund och 50% rakryggad Schäfer som jag tänkt ta valpar på vid nästa vår (så hon får dem i...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 681
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Har fått nys om en toppenkull med Mallar som beräknas i April! Har redan anmält mitt intresse för en tik. Pratade nyss med min underbara...
Svar
12
· Visningar
1 127
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund