Tik som löper ovanligt tidigt, eller?

amalia

Trådstartare
Min tik brukar alltid löpa som en klocka, lagom till julledigheten och till semestern i juli. Idag upptäckte jag att det var några droppar blod på golvet och mycket riktigt så kommer det från tiken...

Min första tanke var att jaha då var det dags igen, men sedan började jag funder över detta.

Hon har alltid löpt i juli och nu är det i slutet av maj...

Blev lite orolig om det kunde vara något annat, hon mår bra för övrigt och är glad och pigg och äter/dricker som hon ska. Har kännt igenom henne och hon reagerar inte för tryck någonstans.

Kan det vara så att löpet startat ovanligt tidigt just i år? Eller behöver jag vara oroligt att det kan vara något annat??

Sv: Tik som löper ovanligt tidigt, eller?

Det är inte alls ovanligt att tikar löper tidigare/senare än vad man räknat fram, så jag skulle inte oroa mig ett dugg om jag var du :)

Nä, det verkar vara löpet som är på gång... Den kastrerade (?;)) hanhunden har börjat visa intresse med så det känns lugnt!

Har ni några andra tikar i närheten som löpt nyligen?
det kan trigga igång löpet.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
647
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 552
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 964
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Är det vanligt? Tik som fyller 10 i Januari. Tidigare löp så har hon blödigt väldigt mycket första veckan nästan, men nu är vi inne på...
Svar
7
· Visningar
2 277
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka