tik som kissar blod.

_moa_

Trådstartare
Vad kan det bero på? Kan det vara farligt? Bör vi ringa veterinären?
Hunden verkar inte ha ont, hon ligger och sover just nu som vanligt och verkar precis som hon brukar. Vågar man gå långpromenad med henne idag, eller bör vi avvakta?
Blir lite orolig för henne...

Sv: tik som kissar blod.

Jag skulle ringa vet. Inte gå långpromenad med henne innan du pratat med vet.

Ring nu direkt!

Hoppas tiken blir bra snart.

Ring till veterinären på en gång. Inget djur vare sej det är människa eller hund mår bra om de kissar blod!!

Det jag skulle gissa är UVI (urinvägsinfektion). Jag kissade blod när jag hade det...lite för länge... MÅSTE ju se om man inte kan ordna det på egen hand! (Tips till ALLA som får UVI, ta medicinen!) :angel:

Kan ju ha och göra med livmoder osv oxå.

RING VET! :idea:

Vi har inte fått tag på veterinären, men vovven mår super bra så vi avvaktar lite!

kan inte hund, men med alla andra djur & människor är det oftast rätt dåligt när man kissar blod! Beroende på hur mkt blod hon förlorar så borde du nog ta det lugnt med henne och få tid his vet. så snart som möjligt...

_moa_ skrev:
Vi har inte fått tag på veterinären, men vovven mår super bra så vi avvaktar lite!

Men det finns väl akuttider man kan ringa ju. Det gär det iaf där jag bor!!

det kan vara precis vad som helst, men en sak är säker och det är att det inte är bra. ring jourhavande vet så fort som möjligt!

Om inte allmäntillståndet är påverkat så brukar det oftast vara en UVI.
Får hon feber eller börjar bli hängig kan det vara en livmoderinflammation.

Hur som helst så är det minst lika otrevligt för en hund som en människa att ha UVI så jag skulle ringa vet. för att få min hund behandlad. En UVI kan sprida sig mot njurarna och då gör det verkligen ONT!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
527
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
939
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka