TIK namn???

Sv: TIK namn???

Eftersom de flesta terrierraser är brittiska skulle jag nog valt ett engelskklingande namn till någon av dem. Penny har jag alltid varit förtjust i och hade som alternativ innan det var bestämt att vi skulle ha en hanhund.
Men jag misstänker att det är en tysk jaktterrier om jag går efter ditt användarnamn, och några bra tyska namn har jag nog inte på lager...Fast Penny funkar ju ändå.

Senast ändrad:

Ja, Flamma är en het kandidat, eller hur?! :angel:

Men jag hittade en del tyska namn på www.behindthename.com

Vad sägs om Uschi (smeknamn på Ursula som betyder she-bear) ;)

Freide tycker jag var lite coolt också. det betyder fred, men vad tusan...

En tysk hund skall så klart ha ett tyskt namn!

Vad sägs om Swanhild?

eller detta?

BRUNHILD

Usage: German, Germanic Mythology
Extra Info: Related Names

Derived from the Germanic elements brun "armour, protection" and hild "battle". In the Norse legend the 'Volsungasaga' Brunhild was the queen of the Valkyries who was rescued by the hero Sigurd. In the Germanic legend the 'Nibelungenlied' she was a queen of Iceland and the wife of Günther.

(kopierat från websideadressen ovan)

Senast ändrad:

prinsessfeminist skrev:
En tysk hund skall så klart ha ett tyskt namn!

:) Skönt att det inte bara är jag som vill ha ursprungstypiska namn!

Jag har en brittisk katt och en dito hund(ras alltså), båda med namn på engelska.

Dentaku skrev:
:) Skönt att det inte bara är jag som vill ha ursprungstypiska namn!

Jag har en brittisk katt och en dito hund(ras alltså), båda med namn på engelska.

Ähum.... vår tyska hund har ett namn från en ett Shakespeare-drama, men å andra sidan så har den gode Mr. Shakespeare stulit idén till dramat från en myt som ingen vet varifrån den kommer. En slags folksaga.

men hemma kallas hunden för ett engelskt namn och det gör vår ohängda tax-korsning också... så... :o

Jag lever inte riktigt som jag lär... :crazy:

Fy på dig. Skäms. Usch.

( ;) Jag kanske inte tycker att det är SÅ viktigt heller, mest roligt. Men jag erkänner ingenting.)

:bow: :bow: :bow: för alla svar....
Tysken är hemma nu sedan i förrgår. Och fick igår eftermiddag sitt namn ( ev ) som blev Alice, inte alls så tufft som vi tänkt oss :smirk:
men det är det ända namn hittills som vi ropat som faktiskt passat.... :banana: :banana: :banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 844
Senast: MML
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
511
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 218
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama