Tiger Bill xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Gisburne
  • Startdatum Startdatum
G

Gisburne

Sitter med en gammal hingstkatalog (2005) och funderar över nästa säsong. Finns Tiger Bill xx kvar i avel* och hurdana är hans avkommor, nån som vet? Han är i så fall aktuell för mitt fullblodssto.

* = Han har 3 avkommor födda 2007 med i databasen, men han börjar ju bli lite till åren nu... 22 år nästa år om jag har räknat rätt?

Sv: Tiger Bill xx

Han fanns i avel den här säsongen iallafall.
Vet inte speciellt mycket om avkommorna förutom att de inte visat så mycket på banorna men det kan ju bero på dåligt stomaterial. Hans egen härstammning är ju högst intressant även om jag inte skulle välja honom om jag ville få fram en god löphäst.

han är riktigt trevlig skötte honom hos O.S ett tag.
Så fin så.Hade betäckt med honom själv om jag hade haft rätt häst till det. finns några i tierpstrakten som tävlar hoppning med skapliga resultat.

Han har helt klart bra stam, massor av stakes-vinnare på både far o mor sidan. Hans egna prestationer och hans egna avkommor är väl inte så rysligt bra däremot.

Tack för svaren!

Nej, visst finns det bättre hingstar, det gör det ju alltid. Men jag tittar på exteriören, skadehistorik, förslitningar, mankhöjd m.m. också, inte bara på avkommor och resultat. Mycket kan hända på vägen till mållinjen, och det är ju långt ifrån alla hästar som tränas optimalt för sin kapacitet/storlek. Samt att jag vill att avkomman ska ha rätt exteriör och kapacitet för en karriär som ridhäst också, efter en evenetuell karriär på banan.

Det finns några hingstar till som jag tittar på, men Tiger Bill är vad jag skulle kalla en "definite maybe".

vad jag kommer ihåg så var han faktiskt relativt skadefri.
inga senskador el liknande, sen hade han lite motivationsproblem ibland men han har? en så härlig fuxfärg så mörkt chokladfux som jag kallar det i egna ord.
Lätthanterlig var han med.

Hejsan
Jag har en avkomma i stallet efter Tiger Bill. Mamma är ett halvblod .Det är en jättetrevlig numera valack som är född -06. Tiger Bill finns utanför Norrtälje i stall Nedernas. Jag kan absolut rekommendera honom om du vill ha en häst med gott lynne :-)

Äger ett underbart sto efter Tiger bill**.
Snygg modell och kanon psyke.

Skall betäcka med hbl-hingst till våren.

Oh, nej...
jag såg honom förra sommaren, och var i så fin kondition och såg så pigg o glad ut. En underbar hingst.. Synd, gillade honom verkligen..

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 611
Senast: Snurrfian
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
30 588
Senast: Vingra
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 953
Senast: sandrafors
·
Avel Har slagit knut på mina tankar och har svårt att komma till någon lösning. Så nu skulle jag vilja veta vad ni hade lagt på detta stoet...
Svar
8
· Visningar
1 800
Senast: Peak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka