tidtagning

B

Bellson_

hur ställer ni era klockor i terrängen? ställer ni prick på optimaltiden eller 15 sek över, eller någon som gör på nått annat sätt?

Sv: tidtagning

Jag ställer min klocka så den ska börja pipa när det är 15 sek kvar.
Sen startar jag den när stárten säger 10 sek kvar så när man ställer den så är det optimaltiden - 5 sek.

Jag ställer inte klockan, utan sätter igång tidtagningen när de är fem sek kvar. Tycker de är lättare och de har funkat bra hittills.

jag ställer inte klockan, utan startar den att räkna ned när det är 1 minut kvar till start (den börjar sen räkna uppåt när starten går)

ställer min på optimaltid + 10 sek. Sätter igång den när startern räknar från "10", och så börjar den pipa när jag börjar dra på mig tidsfel :)

Sätter den så att den piper 15 sekunder innan optimaltiden.
Alltså får jag gå in närsomhelst efter pipet, bra att göra det fort (:

Jag ställer den så jag startar den när ryttaren innan mig går ut och sätter den så att den piper 15 sekunder innan optimaltiden.
Alltså får jag gå in närsomhelst efter pipet. Då slipper man hålla på med klockar i startboxen.

På de större tävlingar jag red förr så startade jag den så den räknade upp för att hålla koll på mina minutmarkeringar.

okej tack för alla svar! :) jag har inte ridit med klocka förut men tänkte börja med de nu så jag undrade vad som är bäst/enklast att göra? jag har ingen riktig FT-klocka utan bara en vanlig platt äggklocka ;)

ja.det.har.jag. ;)

den piper varje minut "av sig själv" när den räknar uppåt (tror jag iaf, har aldrig ändrat ngn inställning för att få den att göra det).

min klocka sätter jag +10 sek sen piper den varje hel min, när halva tiden gått, börjar pipa varje sek när det är 10 sek kvar, blir helt koko och piper som en galning om den går över op tid. Är faktiskt bra men har lite svårt att hålla isär alla pipningarna. :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
491
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 558
Senast: Derivata
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?