Tidsprogrammet Flyinge.

gylle

Trådstartare
Kan någon förstå resonemanget i deras tidsprogram iår ?

Dels har man lagt lite konstig ordning på finalerna..
På lördagen kör man 5-år dressyr, 6-år dressyr och 4-år HOPPNING
På söndagen kör man 5-år hopp, 6 år hopp och 4 år DRESSYR.

Vore det inte lite mer publikvänligt (och för att inte tala om ryttarvänligt med tanke på att det till stor del är samma ryttare på 4-år som äldre) att köra samma gren samma dag. Vilken hoppintresserad betalar inträde för att se max 30 st 4-åringar när det för övrigt bara är dressyr och tvärtom vad gäller söndagen.

Sedan lägger man 4 åringarna sist på fredagkväll (efter 5 och 6 åringar) vilket innebär att de som är minst vana att lastas/åka/stå och vänta i transporten skall lastas, åka och stå och vänta i beckmörker. (Vet av tidigare erfarenhet hur sent på kvällen det blir hoppade 6 åring 22.45 för något år sedan). Skall vi sedan slå vad om att de kommer att gå först på lördagmorgon.

Sv: Tidsprogrammet Flyinge.

Nä jag tyckte också det verkade märkligt. Men det finns väl nån anledning säkert...

Förmodligen pga tiden. De hinner förmodligen inte med samtliga dressyrhästar på en dag?

Men visst, så särskilt publikvänligt för de specifikt hopp/dressyrintresserade är det ju inte.

Senast ändrad:

Jo men det är finalerna det handlar om är ju inte så många startande i var åldersgrupp då i dressyren, så det borde ju inte vara så svårt att hinna med.

Själv tycker jag de e rätt så smart att lägga 4 åringarna sist... De mesta folket har inte ork att stanna kvar och folk droppar av vartefter = en betydligt lugnare miljö för de inte ( ?) så vana 4åringarna att vara i. Iaf så är det min syn på de hela...
Sen kan jag hålla med om att planeringen med att blanda dressyr och hoppning på samma "pass" är lite opublikvänligt....

Var nu inne och kollade dressyrreglerna om hur många som går till final i 5 och 6 åringarna så är det 16 från var årskull och bland 4 åringarna så är det 15. Alltså handlar det om totalt 46 hästar skulle man inte kunna klara av det på en dag.

4 års programmet har en tid på 5 min tar alltså ungefär lika lång tid för 15 st i dressyr som det tar för 30 st i hoppning, helt klart knepigt att byta dag på dessa två.

Pratade precis innan med en som inte var så glad, de har 2 timmars resa enkel väg ner och en 4 åring och en 5 åring med, kul de vet vad de skall göra under veckan sitta i bilen.

corzette skrev:
Själv tycker jag de e rätt så smart att lägga 4 åringarna sist... De mesta folket har inte ork att stanna kvar och folk droppar av vartefter = en betydligt lugnare miljö för de inte ( ?) så vana 4åringarna att vara i. Iaf så är det min syn på de hela...
Sen kan jag hålla med om att planeringen med att blanda dressyr och hoppning på samma "pass" är lite opublikvänligt....

Först på morgonen brukar vara ännu effektivare vad gäller att ha lite publik, kvällen tycker jag ofta det är väldigt mkt folk däremot ekar det tomt på morgonen.

Jag tycker att det alltid är ett pussel!
Har man bara två dagar på sig att titta, så är det alltid något man missar!
Vad som är trevligt med att blanda hopp och dressyr är, att det är bra att fösa ihop grenarnas ryttare och uppfödare! Det är så lätt att man fastnar i den ena grenen, och inte har koll på vad den andra sysslar med! Man brukar ju alltid springa på folk som man inte sett på år och dagar, om inte annat! ;)

Vad som är trist är att man missar mycket, samt som du belyser, ur hästaspekten.
Vidare tycker jag faktiskt att det är trist att det är såpass lite publik (som det brukar vara). Det är ju faktiskt en stor happening, och läktarna borde ju vara fulla till bristningsgränsen! Man kan ju faktiskt säga att det är ett inofficiellt SM för unga hästar? Och definitivt för aveln!

mvh

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 322
Senast: malumbub
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 004
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 779
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 679
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit