Tidskapsel, vad sätta i?

zingoo

Trådstartare
Hej! Har någon här nåt förslag vad man kan sätta i en tidskapsel? Min systerdotter är 6 månader och ska "döpas", och då ska gästerna ta med sig en grej som är typisk för vår tid. Grejerna ska sen sättas i en låda och dottern ska få öppna lådan när hon fyller 18.

Frågan är då vad jag ska sätta i den. Något som har med hästar att göra i alla fall, jag har ju en liten förhoppning om att ungen ska bli en hästmänniska=) Men jag har noll och ingen fantasi..

Är det någon här som har en ide?

Hur mycket plats finns det i kapseln? Kanske ett nytt nummer av en hästtidning.

Annars foton på dig själv tillsammans med en favorithäst. Alltid kul att se hur släktingar såg ut när de var unga ;)

Tack! Det var bra tips!

Jag vet inte hur mycket plats det är i kapseln, den ska inte grävas ner antar jag, bara förvaras. Skulle gissa att dom har någon form av låda!

Hej! Har någon här nåt förslag vad man kan sätta i en tidskapsel? Min systerdotter är 6 månader och ska "döpas", och då ska gästerna ta med sig en grej som är typisk för vår tid. Grejerna ska sen sättas i en låda och dottern ska få öppna lådan när hon fyller 18.

Frågan är då vad jag ska sätta i den. Något som har med hästar att göra i alla fall, jag har ju en liten förhoppning om att ungen ska bli en hästmänniska=) Men jag har noll och ingen fantasi..

Är det någon här som har en ide?

DN-s lista på Sveriges 150 största idrottmän. Magsin Moberg, Samsung 5, SD, drinklistan från valfri krog, inredningstidning, och som hästgrej, årets jerringprisomröstning.

Haha, jag skulle skämmas ihjäl på affären om jag köpte en selfiepinne=) Fast det går ju att skicka en bulvan!

Men toppenbra, nu fick jag helt plötsligt mycket att välja på!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb Jag har fått för mig att jag vill lära mig lite spanska och har anmält mig till en distanskurs hos Komvux. När jag var yngre avskydde...
2
Svar
33
· Visningar
2 653
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 457
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar