Tidsinställda krubbor

B

benjamin

Någon som vet var man kan få tag på krubbor som man kan ställa in och som går in av sig själv vid ett visst klockslag man bestämt.
Och/eller vad de kan kosta.

Sv: Tidsinställda krubbor

Ja, men de verkar så avancerade. Är ute efter en krubba som man själv fyller och sedan åker den in vid ett visst klockslag man har satt den på. Har ett litet stall med få boxar så jag behöver inte så stor avancerad grej. Någon annan som känner till det här?

Jag vet att i någon av Christina Plancks foderböcker, tror att det är Rätt foderstat bättre häst finns en bild från ett galoppstall och på de tidsinställda krubborna som finns (fanns?) där.

Jag har varit i det stallet en gång och provridit en häst men jag tänkte ju inte så mycket på konstruktionen av krubborna ... :crazy: så jag vet inte om de är hemmabyggda eller köpta. Men de var i alla fall av den typen du efterlyser, där man själv lägger i mat och krubban åker i vid ett inställt klockslag.

Galaxia säljer automatutfodringsapparater. Jag har sett dessa på bild på min ridklubb o de såg jättebra ut. Man fyller på kraftfoder o så öppnas en lucka vid tid för utfodring...

På hästcentrum skara´s websida står det:
Automatisk lunch/em. fodring med Automatgrinden -Original. Höautomat, Kraftfoderautomat, fodrar individuellt upp till 12 ggr. per dag. 08 560 33073, e-post: automatfodring@galaxia.org

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 858
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
600
Senast: Tokyo
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka