Tidsberäkning?

S

savage

Hur många startande i timmen kan man räkna med, Dressyr-ryttaretest? (finns kanske olika, har inte koll skall bara köra dit systerdotter och vill inte kliva upp i ottan om jag slipper):angel:

Sv: Tidsberäkning?

ryttartest-har inte en aning. I LC-LB (kanske även lite högre) räknar jag med 15 start/h. Sedan är det mycket från och till, men jag har det som riktmärke.

15 starter per timme är väldigt snabbt.
Finns inte en möjlighet att hinna med så många i högre än LB (1). I LA får man räkna 8 i timmen, i bästa fall.

15 starter per timme är väldigt snabbt.
Finns inte en möjlighet att hinna med så många i högre än LB (1). I LA får man räkna 8 i timmen, i bästa fall.

Jag har räknat 6-7 i timmen, då är jag kanske inte helt ute och cyklar?

Man hinner inte med 15 ekipage i timmen i någon klass! Om man är riktigt snabb kan 10 st/h fungera i LB:1. I LC:1 brukar det vara 7 eller kanske 8 ekipage/h. Men det kanske var så du menade?

KL
Vilket ryttartest handlar det om? Jag ahr nyligen sett lagtävling i ryttartest (programmet var Ryttartest för 4 ryttare). Det tog då ca 15 min per grupp. Skulle tro att ett indviduellt ryttartest kanske kan ta lite längre tid än ett vanligt program.

jag brukra r'kna 5 min/ekipage så det blir...12 st, fast det lät väldigt mkt:eek: hmm då har jag ingen aning:confused:

hmm ett väldigt flummigt inlägg som inte ens svara på tråden hihi

Hur många startande i timmen kan man räkna med, Dressyr-ryttaretest? (finns kanske olika, har inte koll skall bara köra dit systerdotter och vill inte kliva upp i ottan om jag slipper):angel:

Om det är dressyrryttartest så rids programmet av en ryttare i taget..men det finns ju flera olika program. Är det I1 så går det relativt fort. Är det I2 eller uppåt så tar det längre tid. Jag skulle räkna med 10 i timmen på I1 (det var ialla fall vad jag hann med när jag dömde detta) och kanske 8 i timmen på I2.

Senast ändrad:

Jag gjorde ingen närmare koll på hur många min. per start 15 st skulle bli, men visst är det som du säger - helt orimligt.
Tävlar bara LA och MB, samt ft-dressyr själv, så andra program har jag väldigt dålig koll på. Hur fort det går beror så mkt på vem som dömer åxå.

Knapplån... Vilken skillnad det kan vara på domare och hur lång tid det tar. Första klassen idag så var det 4 ekipage i timmen (höll på att bli tokig...) Andra klassen körde hon nästan 10 i timmen - vilken skillnad eller hur? Det var alltså olika domare. Programmen var Dressyrryttartest I:1 och I:2.

Knapplån... Vilken skillnad det kan vara på domare och hur lång tid det tar. Första klassen idag så var det 4 ekipage i timmen (höll på att bli tokig...) Andra klassen körde hon nästan 10 i timmen - vilken skillnad eller hur? Det var alltså olika domare. Programmen var Dressyrryttartest I:1 och I:2.

wow..4 i timmen på I:1?? Det programmet är ju jättekort?? :confused: Inte undra på att du höll på att bli tokig.

wow..4 i timmen på I:1?? Det programmet är ju jättekort?? :confused: Inte undra på att du höll på att bli tokig.

Ja, det var verkligen hur frusterande som helst... Det var säkert tio minuter skrivande mellan varje ekipage och ryttarna satt bara och vänta på startsignalen... Men, men, det gick iallfall bra för "oss". Systerdotter kom tvåa i första klassen och vann den andra!:banana:
Jättekul med tanke på att det var deras 3 start i dressyr.

var på ponnytävling igår och räknade faktiskt:D
9 ekipage på en timme LB:O

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 681
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar