Plantan
Trådstartare
Ibland läser man nåt som får en att lyfta på ögonbrynen, och här är en rubrik som fick mina att trassla ihop sig med håret nånstans mitt uppe på huvet. Av förvåning!
"Siv Dahlgren från Gävle var världens bästa jämfotahopperska"
Har aldrig förr hört talas om nån rankning i denna akrobatiska konstform, så ja, där blev jag förvånad! Vilka syner! Hur övar man? Hon, och många andra, tränar i löparspåret, som kängurur!? På gymet, skuttande fram och tebax över roddmaskinen. På väg till dagis, hoppande över sina egna ungar som förtvivlat försöker undfly moderns ballerinaskor runt örona? På hundpromenaden, studsande kors och tvärs över taxarna... Tanter som nattetid smyger sig in i ridhus, bygger banor och hoppar jämfota som galna över oxrar och plank med Gamle Svarten i högtalarna... ?
Nytänkande, fast för länge sen, antar jag. Hoppas jag.
Denna rubrik får av mig tre ögonbryn!
Eller Glödlampor för den lysande idén att tävla i den hoppgrenen!
"Siv Dahlgren från Gävle var världens bästa jämfotahopperska"
Har aldrig förr hört talas om nån rankning i denna akrobatiska konstform, så ja, där blev jag förvånad! Vilka syner! Hur övar man? Hon, och många andra, tränar i löparspåret, som kängurur!? På gymet, skuttande fram och tebax över roddmaskinen. På väg till dagis, hoppande över sina egna ungar som förtvivlat försöker undfly moderns ballerinaskor runt örona? På hundpromenaden, studsande kors och tvärs över taxarna... Tanter som nattetid smyger sig in i ridhus, bygger banor och hoppar jämfota som galna över oxrar och plank med Gamle Svarten i högtalarna... ?
Nytänkande, fast för länge sen, antar jag. Hoppas jag.
Denna rubrik får av mig tre ögonbryn!
Eller Glödlampor för den lysande idén att tävla i den hoppgrenen!