Tidiga graviditetstecken

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tingla

Är nu lite nyfiken på hur tidigt ni märkte av tecken på era graviditeter... och då menar jag andra tecken än att mensen uteblir.

Läste på lite olika sidor och på denna http://www.babyornot.se/artikel_graviditetstecken.htm
så står det t ex att redan ett par dagar efter befruktning kan man märka en förändring av brösten.

Vissa säger att de bara "vet" och det tycker jag är så härligt!

Kom igen nu alla ni som varit eller är gravida, berätta om hur ni först märkte att ni var gravida, tidiga tecken, tankar, ja allt! :)
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Det enda tecknet jag märkte var att jag var kissenödig konstant hela tiden.
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Det första som jag (och andra) märkte det på var att ag helt plötsligt slutade dricka cocacola! Från 1½ liter per dag till noll.

Jenny
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Det är säkert så jätteolika för alla och många reagerar ju inte heller förräns mensen uteblivit.

Jag funderar fram och tillbaka, har ett par dagar kvar tills jag vet, men nånting känns annorlunda, kan bara inte sätta fingret på vad det är exakt. Hela jag känns liksom annorlunda, men hittar inte rätt ord för att beskriva hur, det är mer en diffus känsla jag har och den säger mig att jag antagligen är gravid, men vet ju som sagt inte säkert och kan inte testa riktigt än.
Äter p-piller, men har varit magsjuk en längre tid, så kanske har dem små pillren inte haft samma effekt som vanligt...


Nån mer som kände på sig innan det blev bekräftat??
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

har varit otroligt trött och orkeslös de senaste dagarna, men allt kan ju ha helt andra förklaringar.

suck, jag avskyr att inte veta :confused:
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Illamående! :eek:

Började må illa redan innan jag väntade min mens så jag visste tidigt. Testet blev bara en bekräftelse.
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

I efterhand borde jag ju förstått vad som var på gång, men jag fick en chock när testet visade positivt! Men visst fanns det tecken: brösten brukar ju ömma även inför mens, men de har ju aldrig tidigare blivit stenhårda i körtlarna tex. Och visst kan jag vara en aning irriterad eller så veckan före, men de otroliga humörsvängningarna jag hade så tidigt har jag aldrig upplevt förut! Jag t.o.m. ringde upp min pappa och muckade gräl (!) bara några få dagar innan jag testade positivt *hujeda mig*. Illamående blev jag inte förrän ca v 7 och det gick över efter ett par veckor.
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Ett konstant illamående redan innan jag testade.
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Illamående och pirr i magen natten jag skulle ha mens, den kändes tung, konstig och jag kunde inte sova. Eftersom det aldrig händer, förstod jag att något var på G och mycket riktigt, stickan visade positivt dagen efter.
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Har precis tagit mitt prov som visade posetivt :banana:
Jag tror att man känner på sig när det är något på gång.... jag har inget illamående men har svälld mage och brösten är jätteömma och man känner lite värk i äggstockarna tror jag det är lite då och då.....
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Åh grattis :bump:

Jag bråkar med mitt illamående nu så här på morgonen, vet ff inte om jag ÄR gravid, vill inte testa förräns om en vecka ca så jag verkligen kan vara säker på att jag inte testar för tidigt. Har däremot inte märkt nåt i brösten alls, haft ungefär som mensvärk ett par dagar men dethar gått över nu....

Den som väntar får se :)
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Brösten växte och gjorde lite ont. Det var ungefär samtidigt som jag testade positivt. I övrigt inga förändringar.
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Nästan alla verkar känna av nåt förändring i brösten, men jag känner ingenting där. Fram tills igår var det bara "känslan" av att jag tror jag är gravid + en enorm trötthet som jag kände, men sen igår har jag mått konstant illa.

Undrar vidare ett tag till då....
och testar nästa vecka
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Jag kände INGENTING i brösten.... Så det behöver man inte göra, för jag har iaf en 11 månaders son här bredvid mig. :love:
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Illamående och spända bröst. Brösten gick över men inte illamåendet.
Himla bra bantningsmetod.
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

mimmipigg skrev:
Illamående och spända bröst. Brösten gick över men inte illamåendet.
Himla bra bantningsmetod.

Det kan jag tänka mig ;)
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Med barn nummer ett bestämde vi oss en kväll för att " blir det så blir det" och slutade skydda oss, jag hade ingen koll på ägglossning o.s.v. Märke ingenting förrens mensen uteblev och då testade jag positivt, jag hade blivit gravid antagligen samma kväll vi bestämde oss för att inte använda kondom ( p-pillrena hade varit slut i några veckor). Sedan var de fösta tecknena en OTROLIG trötthet ( jag SOMNADE i kassan ( jag jobbade som kassörska) medans jag "blippade varor", helt otroligt).

Med barn nummer två hade jag stenkoll på ägglossningen och vi hade mycket sex under de dagarna. Jag var nästan 100 på att det blivit något och när jag tog testet ( en vecka innan mens) var jag helt säker på att det skulle visa positivt, det kändes så i hela kroppen. Det visade positivt med ett svagt svagt streck ( det var ju så tidigt). Helt underbart. Sedan kom den där otroliga tröttheten igen ( kul med en nybliven ettåring i huset....)
/ J
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Trötthet!! Jag somnade sittandes, på luncherna när jag jobbade. :crazy: Tillslut fick jag ställa kl så jag inte skulle sova längre än lunchtimmen. :o Sen jobbade jag i halvfart, tills jag kunde komma hem, pussa sambon och sen somna i soffan. Sambon fick sen väcka mig, äta maten han lagade och somnade sen genast om. Vid ca 22.00 väckte han mig igen, jag gick in och borstade tänderna och gick och la mig för att sova.

Så såg mina första 18 veckor ut. :crazy:

Ganska snart kände jag även att brösten var ömma och illamåendet som kom väldigt snabbt. Tyvärr hade jag inte morgonillamående, jag hade illamående-jämt-utom-just-på-morgonen. :smirk: Men det gick över i v 14.

Resten var toppen! :D
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Det där med tröttheten.... suck, jag förstår inte hur jag ska hålla mig vaken tillräckligt mycket för att fixa de vardagliga måstena hemma. Vaknar och skickar sonen till skolan, sen somnar jag om för att kliva upp lagom tills han kommer hem igen, fixar mellis och går sonen till en kompis sover jag tills middagen igen, och sen läser jag sagor och annat i sängen tills det är sovdags för pojken vid åtta, därefter somnar jag ganska omedelbart igen... :crazy:

Önskar att jag kunde komma ihåg hur det kändes när jag var gravid med honom, men han fyller snart nio... så det är närmare tio år sen och jag minns inte längre. Kommer ihåg att jag testade rätt tidigt, och att jag misstänkte att jag var gravid inte enbart pga av att mensen var försenad för jag tror jag testade samma dag som den uteblev, men minns inte känslan, tror inte jag mådde illa eller var trött, men kan ju vara minnet som spökar efter så lång tid också.
 
Sv: Tidiga graviditetstecken

Med barn nummer två hade jag stenkoll på ägglossningen och vi hade mycket sex under de dagarna. Jag var nästan 100 på att det blivit något och när jag tog testet ( en vecka innan mens) var jag helt säker på att det skulle visa positivt, det kändes så i hela kroppen. Det visade positivt med ett svagt svagt streck ( det var ju så tidigt). Helt underbart. Sedan kom den där otroliga tröttheten igen ( kul med en nybliven ettåring i huset....)
/ J

Så du kunde få besked redan innan mensen skulle komma?? Jag trodde inte att det gick, att det var tidigast samma dag som man kan testa så nu blir jag glader och ska kanske sticka iväg och köpa ett test idag iallafall.

Kommer du ihåg vilket märke det var på testet?


Hoppar och studsar här hemma, kanske slipper jag fundera och undra mycket längre nu :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Modest
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 263
Senast: Liran
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 808
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 904
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp