Tidig julklapp till hästsporten

Sv: Tidig julklapp till hästsporten

Men vad är det som säger att just dom ska ha monopol på att tjäna pengar på folks spelande?

LIA

Inget, men de får på sätt och vis betala för sitt monopol genom att ge en del av de spelade pengarna till ridsporten.

Senast ändrad:

Tillbaka? Det är ju inte pengar som ni satsat, utan det har de människor gjort som av någon anledning vill spela.

Fast vi ställer ju upp med hästarna och allt arbete + alla pengar som ligger bakom varje häst.

Jag har för mig vissa spelbolag online (utlänska) har spel på ridsporten i större samanhang??

Jag tycker oxå dock att spelpengar ska gå till utbildningar och forskning.

"Jag" (och många andra sporter då) skulle gladligen betala ut den delen av vinsten mot att få överta monopolet. :bump:

Tänk dig totalisatorspel på en mängd friidrottsgalor!
Eller tennis= spel per game, eller backhoppning, sprintskidor osv. Hästsportvarianterna inte att förglömma.

LIA

"Jag" (och många andra sporter då) skulle gladligen betala ut den delen av vinsten mot att få överta monopolet. :bump:

Tänk dig totalisatorspel på en mängd friidrottsgalor!
Eller tennis= spel per game, eller backhoppning, sprintskidor osv. Hästsportvarianterna inte att förglömma.

LIA

Men det finns ju redan, tyvärr via bolag som inte ger något tillbaka till sporten.

Tillbaka? Det är ju inte pengar som ni satsat, utan det har de människor gjort som av någon anledning vill spela.

Lilla du vi satsar enorma summor för att tävla om 20000 en regnig tisdagskväll och kanske får med oss 2000 om vi har tur. Jag tror nog vi satsar mer än vad dom flesta spelare gör.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Jordbruksverket och Hästnäringens nationella stiftelse, HNS, ska analysera den svenska hästpopulationen under hösten. Läs...
Svar
0
· Visningar
683
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) HansHansson, ordförande i Svensk Galopp och styrelseledamot i ATG, har i juni månad diskuterat försäljning/köp av Flyinge med...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: labb
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Här hittar du länkar till start- och resultatlistor till nationella och internationella tävlingar där svenska deltagare finns...
Svar
0
· Visningar
725
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Här hittar du länkar till start- och resultatlistor till nationella och internationella tävlingar där svenska deltagare finns...
Svar
0
· Visningar
780
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama