Tidig julklapp till hästsporten

Sv: Tidig julklapp till hästsporten

Jag förstår inte riktigt varför travsporten ska sponsra ridsporten?:confused: Är det inte bättre och mer rättvist att pengarna går tillbaka till travsporten?

Varför ska alla pengar gå tillbaka till travsporten när pengarna som det pratas om kommer från de som spelar?

De spelar ju på travhästar = travsport. Ridsporten har väl inget att göra med det.:confused:

Läs artikeln, travet har monopol på spel inom ridsporten.
För att de ska få ha det får de dela med sig av de pengar som kommer från allmänheten.

Tycker det är underliga regler, eftersom det endast är trav och galopp det spelas på här i Sverige.

Det är det enda det spelas på inom ridsporten för det är det enda som är tillåtet därav delamedsigprincipen.

Jag håller med dig. Varför ska trav och galopp sporten sponsra resten av ridsporten?

För det är ju vi som håller på med trav som ger spelarna något att spela på. Då är det väl vi som ska ha pengarna tillbaka till oss.

Hoppas ridfolket tänker på de där 46 miljonerna när dom fnyser åt travsporten:cool:

MVH Russin8 som har en fot i travet och en i hoppningen

Nu när det är jul är det väl TREVLIGT att dela med sig till ALLA! Här blommar den sk svenska avundsjukan upp igen... Jag tycker det är jättebra att man satsar på utbildning och ungdomar som håller på med hästsport. På ett eller annat sätt kommer det tillbaka till travet i alla fall! Håller själv på med islandshästar, men kan faktiskt glädjas åt att övriga häst-Sverige får mer pengar av staten. Det innebär faktiskt att hästar kanske blir lite mer tillåtet som intresse och något av den folksport vi vill ha den till.

Om man bara släpper in lite nya ögon, kanske till och med inkomsterna ökar för travsporten....

*Kl*

Släpp spel med pengar fritt i alla sporter eller förbjud det i samtliga!

LIA

Du har faktiskt en poäng där. Varför ska man inte kunna spela även på andra häst sporter? Det skulle ju kanske få fram bättre pris pengar och på det sättet en chans att kunna få in en matpeng även på sin hopp/dressyr/fältävlan/distans mm häst.

MVH Russin8

För det är ju vi som håller på med trav som ger spelarna något att spela på. Då är det väl vi som ska ha pengarna tillbaka till oss.

Tillbaka? Det är ju inte pengar som ni satsat, utan det har de människor gjort som av någon anledning vill spela.

Du har faktiskt en poäng där.

Poängen är den att om spelet i alla sporter, även då hela ridsporten, släpps fritt så kommer travets intäkter via spel sannolikt att minska.

Så det är bara att välja, antingen monopol och dela med sig, eller också att en del av spelarna sannolikt söker sig till andra sporter om det skulle gå.

Poängen är den att om spelet i alla sporter, även då hela ridsporten, släpps fritt så kommer travets intäkter via spel sannolikt att minska.
Ja, men det spelar väl ingen roll? För andra än travet. Men vad är det som säger att just dom ska ha monopol på att tjäna pengar på folks spelande?

LIA

Ja, men då blir det ju rättvist. Då får den sporten in pengar som är roligast för spelarna att spela på.

MVH Russin8

Släpp loss skiten till resterande hästsporter och så får var och en av sporterna behålla "sina" pengar. Sen får vi se....

Ja, men då blir det ju rättvist. Då får den sporten in pengar som är roligast för spelarna att spela på.

MVH Russin8

Det är ofrånkommligt att vissa sporter aldrig kommer att få något nämnvärt attraktionsvärde som spelsport, då skulle vissa sporter gå under till förmån för de som är attraktiva spelmässigt, jag tycker inte det är rätt, även om det säkert även nu finns orättvisor av fördelningen pengar från stadskassan.

Det har du rätt i. Och jag vill nog egentligen inte att det ska bli så. Men man blir bara så irriterad på att i många fall ser ridfolket (vilket jag oxå håller på med) ner på en om man talar om att man har en trav häst. Samtidigt vet jag att om inte jag och mina gelikar höll på med våra trav hästar skulle dom inte få alla dessa pengar till sina sporter.

Jag kanske mer efterlyser lite insikt från dom som håller på med andra sporter, va inte så snabba med att dömma. Vi håller ju faktiskt på med hästar allihopa.

MVH Russin8

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Jordbruksverket och Hästnäringens nationella stiftelse, HNS, ska analysera den svenska hästpopulationen under hösten. Läs...
Svar
0
· Visningar
683
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) HansHansson, ordförande i Svensk Galopp och styrelseledamot i ATG, har i juni månad diskuterat försäljning/köp av Flyinge med...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: labb
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Här hittar du länkar till start- och resultatlistor till nationella och internationella tävlingar där svenska deltagare finns...
Svar
0
· Visningar
725
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Här hittar du länkar till start- och resultatlistor till nationella och internationella tävlingar där svenska deltagare finns...
Svar
0
· Visningar
780
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama