tidig hemgång...

Sv: tidig hemgång...

Även när man har väldigt långt till och från sjukhuset är patienthotell mkt bra. 1-4 h är ju ingen ovanlighet, speciellt sommartid då vissa förlossningskliniker stängs.

... de tog öht inte upp att det var frivilligt eller att det var för att förhindra smittspridning. :)

Redan när jag fick mitt sista barn för över 8 år sedan så rekommenderade de att man inte åkte upp till BB alls för att undkomma smitta.
Jag åkte hem så fort som barnet var undersökt av barnläkare.
Vilket jag var tvungen att vänta till efter lunch för.

Och naturligtvis så är det bästa för mor och barn att bli utsatta för så litet smitta som möjligt.

Mja, i det här fallet tror jag inte att det kommer bli någon reell kostnadsbesparing i pengar, faktiskt.

Jo om man kan begränsa antalet fall av smittor samt få en bättre anknytning till resten av familjen så blir det en besparing i längden.

Det bekvämaste alternativet för stunden är inte alltid det som är det bästa i längden.

Nu så har ju inte du någon annan familj som skall knyta an till barnet så den fördelen faller i ditt fall.
Patienthotellet är förhoppningsvis lika säkert vad gäller smittor som hemmiljö.
Och så kan ju jag tycka att du rendan har fått komplikationer med din graviditet - praktiska och känslomässiga komplikationer.

Det är till dem som behöver stöd som resurserna skall gå.
Inte till vanliga och friska familjer som gillar "fritt hotell".

I en vanlig och frisk Svensk familj så finns det en pappa som får 10 pappadagar för att vara hemma och ta hand om sin familj.
En vuxen och frisk man borde utan vidare klara av att sköta den service som mamman behöver för att kunna vila ut.

Senast ändrad:

Raderat...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Gravid - 1år Födde mitt första barn i somras, 23.59 kom han och 04.31 skrevs jag ut från förlossningen (fick inte stanna på BB eftersom allt gått...
Svar
18
· Visningar
1 846
Senast: trazel
·
Övr. Barn I besparingstider har tidig hemgång efter förlossning blivit allt mer intressant. Detta skall tydligen vara en ypperlig besparingsmetod...
2
Svar
22
· Visningar
2 181
Senast: mino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar