tider innan start..?

Ballerina

Trådstartare
ungefär vilka tider ligger era varmblod på i träning (snabbjobb) innan ni startar dom?

Jag har mest tränat kallblod förut, men har börjat med en varmbloding nu. Därför är jag lite nyfiken på hur ni gör. Man vill ju ändå att han ska ha en chans när han väl kommer till start.

Sv: tider innan start..?

ungefär vilka tider ligger era varmblod på i träning (snabbjobb) innan ni startar dom?

Jag har mest tränat kallblod förut, men har börjat med en varmbloding nu. Därför är jag lite nyfiken på hur ni gör. Man vill ju ändå att han ska ha en chans när han väl kommer till start.

Ett eller ett par provlopp innan start kan ju vara bra :)

joo, men vilka tider?
här på vår bana anmäler vi iaf till olika tempon. Ja vet inte hur ni gör? :confused:

Om man ska köra två stycken så kan man ju lämpligtvis anmäla till ett i lite lagom tempo till en början, och sen till nästa lopp kanske köra ett i 1.22-tempo eller så.. Jag vet inte vilka tider ni har...

joo, men vilka tider?
här på vår bana anmäler vi iaf till olika tempon. Ja vet inte hur ni gör? :confused:

Mina har gått nån 22-provstart innan start, det är den snabbaste vi har med voltstart.

De flesta varmblod behöver inte gå nån speciell tid över en speciell distans för att man ska veta att de är klara.

Jag brukar anse mina klara när de kan göra ett jobb i 25-tempo och avsluta någonstans mellan 15 och 17. Förutsatt att de har en puls någonstans mellan 95 och 105 eller bättre 5 min efter att de kommit i "mål".

eftersom jag nästan aldrig varit med i snabbare än 1.30 så har jag inte så stor koll på vilka tider varmbloden går.

Tror det finns 2 olika modeller på vår bana.
Det ena är 1.25.
och det andra är 1.22 med fri fart sista 1000..

inte säker dock.

då tycker jag att du ska ta ut honom (?) i 25-tempo ett par-tre gånger och sen testa honom i 22--tempo 1-2 ggr och sen ev. start om han känns fin och stark i dom tempona :)

Det finns flera olika varianter på tider i provloppen, står mycket tydligt på hemsidan

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
810
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
31
· Visningar
3 478
Senast: Acto
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix