Tiden går, liten blir stor...

Girasol

Trådstartare
Hu, måste bara få "lipa" av mig lite. Har rensat hårt i garderober och gett bort kläder till höger och vänster. Sånt som mina telningar har växt ur.

Nu känns det som jag tagit ett definitivt avsteg från bäbisvärlden då vi beslutat sälja vår tvillingvagn.

:smirk: Sjukt jag vet. Den står här i köket och jag har tvättat allt. ska bara fota för att slänga ut annons och lapp på mvc. Men att skiljas från just vagnen påskiner så tydligt att minsting nu är "stor" och självgående -nästan. Men nu klarar man sig med en sulky alá hopfällbar -intetaplatsibilenmodell....


Konstigt det där med känslor, för jag har ju sedan länge beslutat att inte skaffa fler barn (har steriliserat mig och är kalasnöjd med det).
men när vi kan släppa blöjor och napp, ja då lär jag inte vara sorgsen det minsta :D


Gira, gnällspiken :banana:
 
Sv: Tiden går, liten blir stor...

Visst känns det,rensade själv ut förådet på gamla bebiskläder och sorterade i storleksordning och visst föll någon tår att bebistiden är över, man kommer aldrig att få tillbaka den lilla goa bebisen som bara sov och åt...Nu är Hampus 2,5 år,trotsig och "kan själv" och blir arg om han inte får som han vill även om det också har sin tjusning,kan sätta en ganska stor peng på att jag kommer att känna likadant vid nästa garderobsrensing,för att inte tala om när han blir 15 och inget "barn" längre :crazy:

Vart tar tiden vägen? :confused:
 
Sv: Tiden går, liten blir stor...

Här är en till som fällde en tår när hon sorterade bäbiskläderna... :cool:

Jag och min man är också rörande överens om att det räcker med barn och att ingen av oss vill börja om på nytt med en ny liten. Men just den där klädsorteringen gjorde det så uppenbart. Små söta, rosa, vita, cremefärgade, blommiga... klart man längtar tillbaks dit ibland! Jag behöll de viktigaste. :)

Min mamma gjorde likadant, så jag och syrran har kvar en del kläder som vi är jätteglada att hon sparade. En brun sparkdräkt med gula ugglor, hemstickad blå klänning, virkad solbody storlek 50... allt förpackat i en kartong med en bild på en ung Ingemar Stenmark som prisar sin mammas falukorv. :D Man måste se till att välja en lämplig kartong till förvaringen också, som speglar tidsandan!
 
Sv: Tiden går, liten blir stor...

Jag har ställt in barnvagnen i ett rum vi inte använder så mycket. Stallvagnen står kvar ute och används vid enstaka tillfällen, om minstingen tjurar ihop precis när jag måste ut och greja med något i stallet. Men han har nog egentligen "vuxit ut" barnvagnsstadiet, med drygt 2½ år på nacken.
Och ja, det är en process att inse att man inte har nån bäbis länge och förmodligen inte kommer ha fler i framtiden heller.

Mentalt har jag inte riktigt accepterat att det inte blir fler småttingar, men min kropp är nog inte i skick för fler graviditeter egentligen. Och just nu äter jag dessutom Methotrexate (cellgifter, mot ledvärk) så det får verkligen inte hända att jag blir gravid ens av misstag (har P-stav, men man kan ju bli gravid ändå :crazy: )
Svårt läge...
 
Sv: Tiden går, liten blir stor...

Det är ju att lämna en period av sitt liv bakom sig.
En kompis berättade att hon grät när hon gick ut från BB tredje och sista gången, hon insåg att hon aldrig mer skulle gå ut därifrån med en nykläckt bebba.
 
Sv: Tiden går, liten blir stor...

"Visst känns det,rensade själv ut förådet på gamla bebiskläder och sorterade i storleksordning och visst föll någon tår att bebistiden är över, man kommer aldrig att få tillbaka den lilla goa bebisen som bara sov och åt..."

Jo jo, jag vet precis hur det är... Fast min lille "plutt" blir 21 i år, och är över 1.80 lång... Men ibland tar jag fram hans lilla pyjamas, borrar in näsan i den (nej, den luktar inte bebis längre, men det spelar ingen roll...;)), jag får tårar i ögonen och är bara SÅ LYCKLIG för att jag fått bli mamma till denna underbara människa... Och var tid har sin tjusning!!!
 
Sv: Tiden går, liten blir stor...

Det är ju att lämna en period av sitt liv bakom sig.
En kompis berättade att hon grät när hon gick ut från BB tredje och sista gången, hon insåg att hon aldrig mer skulle gå ut därifrån med en nykläckt bebba.
Men åh, jag blir gråtfärdig bara jag läser det! :( Jag har två barn och vill absolut ha fler, men jag har svårt att acceptera bara det att jag förmodligen redan har fött minst hälften av mina barn.. :cry:

Usch, fasar för dagen då man vet med sig att det troligen är den sista!
 
Sv: Tiden går, liten blir stor...

Vänta bara ;) Min mamma är påväg in i en mindre depression u när hennes "minsting" snart är på väg ut!
 
Sv: Tiden går, liten blir stor...

Skönt att veta att man inte är ensam...

Erkänner att jag gärna kollar in de minsta storlekarna i klädaffärerna -för de är ju ljuvliga! men som sagt, livet går vidare och var tid har sin charm! :love:


Gira :banana:
 
Sv: Tiden går, liten blir stor...

ja, det känns alltid när man ska lämna något i livet även om man gör det av egen fri vilja. Jag kan säga att småbarntiden var go men min glädje över barnen (3 st) har bara blivit större med åren. De äldste bor inte längre hemma men när han och sambon kommer och hälsar på känner jag en glädje och stolthet som jag inte gjorde när de var små. Att se de tre syskonen (18, 20, 22 år) sitta hemma vid bordet och prata och skratta med varandra, eller när någon av de yngre ringer till den äldste och fråga om han kan komma och hjälpa dem och han är här på 5 minuter, ja då känner min glädje och stolthet inga gränser och jag tackar Gud att jag fått dessa underbara barn. Så det blir bara bättre!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp