Tid per ekipage

Var iväg på min LB1 i helgen och just 8 stämde inte den här gången. De var väldigt långsamma och tog 10 minuter per ekipage. Dessutom hade just det här att man red in och sen ut igen vilket tog tid. Ena ekipaget skull absolut ut först, skrittande på långa tyglar, sen fick jag rida in och red länge innan jag fick startsignal och sen skulle man ut och tillbaka inom 45 sekunder, det hela tog väldigt lång tid som sagt.

Ja, iofs. jag har dock bara ridit i ridhus där man inte kunnat rida ut och in igen eftersom den delen som är avkortad är där domarna sitter.

M.

Är det någon som vet hur långt ett LA1 är i minuter? Vet att det står i programboken men jag har inte den här.

Jag tycker snarare att det känns kort. Fast det beror ju på hur det går. Senast så behövde jag knappt tänka i programmet, allt bara flöt, och då går tiden fort. :angel: :D

Sv: Tid per ekipage

Oj, vilken gammal tråd jag hittade.
Ska tävla i morgon och alla jag frågar säger olika...
Hur lång tid tar varje ekipage?
Jag räknar 8 starter i timmen, men många i stallet räknar 5 min per häst.
Jag har 62 starter mellan första och andra klassen...
om jag räknar på mitt sätt blir det mellan 7-8 timmar. men räknar man 5 min per start blir det bara 5 timmar... Sen har dom säkert paus...
Det kommer att bli en låååång dag (börjar kl 08)
LB:1 29 starter / jag har start 24 (ca 3,5 tim)
LB:2 42 starter / jag är inte med alls (ca 5 tim)
LA:4 20 starter / jag har start 15 (ca 2,5 tim)
LA:5 11 starter / jag har nr 7 (ca 1,5 tim) = 12,5 timmar....

Tävlingen ligger 10 mil hemifrån och tanken var från början att jag tar med min häst på morgonen, den tanken är borta nu.
Jag rider första klassen sen kör jag nog hem en sväng å hämtar min häst. Vad tror ni om det... har ju ganska gott om tid!
Hur gör ni när dressyrtävlingarna drar ut på tiden?

jag rider aldrig två klasser.....orka sitta å vänta hela dan.....

men jag skulle inte sitta å åka 10 mil fram å tillbaks extra.....

hehe, jag frågar vidare i den här gamla tråden då! :D

ska åka o se min faster tävla imorn, ungefär hur lång tid tar en MSV B för 9 ekipage? det är i klassen efter min faster ska tävla och jag vill ju absolut inte missa det! Tänkte väl ändå vara där när det börjar, men ifall man blir sen eller nåt...

Å jag som ska rida tre klasser ; )
Men jag åker ju hellre fram å tillbaka än att ha hästen i släpet i 8 timmar innan jag ska rida.

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
624
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 057
Juridik & Ekonomi Jag blev för ett antal år sedan tilldömd ett skadestånd på närmare 20.000kr. Först nu har detta skadestånd börjat betalas ut via...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: monster1
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 022
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V