Tid mellan starter

Sv: Tid mellan starter

jag hittar det ingenstans just nu, men det var några i klubben som berättade det.

Varför inte betala för uppstallning på tävlingsplatsen så kan hästen stå bekvämt hela dagen? Jag skulle aldrig kunna ha hästen stående i transporten hela dagen, speciellt inte om vi ska tävla.

Fast hur många ställen erbjuder uppstallning under tävlingsdag? De flesta tävlingsplatser har inte den möjligheten...

Okej...Är väl annorlunda där jag varit på tävling då...

Det vill jag nog gärna se en länk till innan jag tror på det. Att någon på någon klubb nämnt det räcker inte.

Gäller samma att den inte får stå i en lastbil mer än två timmar på tävlingsplatsen också? Dom flesta hästar jag har / har haft, står alldeles utmärkt i transporten under en lite längre tid och tycker att det är ok. Man får ju underhålla dom lite med vatten och mat. Åker man mycket på tävlingar så blir det ju lite som ett "andra hem" för hästen. Ett förhoppningsvis lungt ställe att koppla av på under tävlingsdagen.

Jaså...jag har alltid tänkt det som självklart, men då har jag nästan bara varit på körtävlingar. Hemmatävlingarna i övriga dicipliner erbjuder uppstallning... Men har jag kanske mest varit på flerdagarstävlingar.

Jo jag vet, jag måste hitta det. Eller om det kanske gäller från nästa år.

Det är betydligt vanligare med uppstallning på körtävlingar. Mycket pryttlar som ska dit och hem igen;)

Om jag ser att det blir mer än 5 timmar mellan starterna har jag faktiskt börjat att strycka mig i den ena. Ringer självklart klubben så fort ryttarmeddelande och starlistor kommit. Så att det kan ta in andra startande. Anledningen är att jag inte tycker det är schysst mot hästen med så långa dagar och jag har själv svårt att känna mig inspirerad till andra klassen om man stått och väntat i 7 timmar. Finns det uppstallning är det en annan sak.

Hmm vad e de för en konstig regel. Typiskt att tävlingsryttare skall få reda på det sist. Löjligt rent ut sagt. Komemr att slå skitsnett mot oss som rider på lite större tävlingar med stora startfält.

Jag som har buss (lastbil) har breda platser till mina hästar.. Mellan klasserna står de och sover, äter hö, dricker vatten och äter havre(betfor med mera). Dom stormtrivs i lastbilen. Det skramlar aldrig eller hörs från mina hästar iaf..

joo det är jättekonstigt.. men tydligen pratade dom om det på distriktets dressyr möte, men jag hittar ingen länk om det.

Så länge det inte får uppmärksamhet så får man ignorera det, även om det finns eller inte..

dressyrryttare skrev:
Finns det ngt TR där det står hur långt max man får mellan två starter per dag?

Ska va med på tävling på hemmaklubben, och ska vara med i första och sista klassen av tre klasser.
Startar 9:15 och 17:49.

Det är väl inget problem? Det hade väl varit ett större problem om starterna låg för nära varandra, så att du tex. knappt hunnit rida första klassen klart innan det är dags att rida fram till nästa.. Nu hinner i allafall både du och hästen hämta energi. Eller är det bara jag som resonerar så?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka