Tid mellan måltider

Sv: Tid mellan måltider

Tölva skrev:
Hur lång tid tycker ni är lagom mellan två måltider?

Hört att man skall äta var tredje timme, normal portion, inte vräka i sig!! Kände en som kände en annan :banana: som lärde sig detta på nån viktväktarkurs eller nåt!!
:bow: :bow:

Lucsy skrev:
Hört att man skall äta var tredje timme, normal portion, inte vräka i sig!! Kände en som kände en annan :banana: som lärde sig detta på nån viktväktarkurs eller nåt!!
:bow: :bow:

:D Jag menade hästen!

Max ca 5 timmar utan mat, gärna mindre såklart.

Är tarmfloran utan grovfoder i mer än ca 10 timmar kan det ge hästen allvarliga problem iom att bakterierna börjar dö av...

Beror ju helt och hållet på hur mycket hästen får vid varje måltid.. Får den bara ett kg per mål så många gånger per dag. Får den fem eller mer kg per mål så tar det ju några timmar att äta och magen och tuggbehovet blir tillfredställt och längre tid mellan målen är OK..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
511
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 253
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·
Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka