Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har hört om hästar som har haft ryckningar som du beskriver, hästar kan väl även ha epilepsi?
Jag har aldrig sett någon häst som haft något sånt kanske någon annan har?
Hej Du Ronnebybo!
Jodå det finns en häst till i Ronneby som har typ tics...Min lille pålle Han kan stå o joxa med huvudet fram o tillbaka o vara i en annan värld för en stund....svårt att förklara men jag tolkar oxå det som typ tics,,,
Jag har en häst som har ryckningar och skakningar i mulen, bara ena sidan. Är hon nervös rycker halva hennes "ansikts"-halva. Tom ena örat skakar. Hon är oftast lugn och harmonisk så då märks det inte alls. Detta är ofrivilligt och har antagligen uppkommit då hon fått nosgrimman för hårt spänd och fått kläm på ngn nerv (enligt equiterapeuten). Detta är inte ovanligt hos travare då de ibland går med mer än en hårt spänd nosgrimma (också enligt equiterapeuten). Min häst är ett "vanligt" halvblod som har varit på utbildning hos duktiga ryttare då jag inte haft tillräckligt med tid periodvis, och det är efter detta som ryckningarna börjat. Din häst är nog långt ifrån ensam med sina egenheter, men det är ju bl.a. det som gör dem speciella
Skola & Jobb Tack så jättemycket för svaren! Det jag tycker om med programmeringen är just problemlösningen och det logiska tänket för att lösa olika...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.