Tickinggenen och dalmatinerblandingar

J

Jejjen

En miljon år sedan jag var här. Fick t o m nyskapa mitt nick. Slår vad om att ingen vet vem jag är, men nu har jag något jag behöver hjälp med:

Jag behöver hitta kullsyskon som är 25% dalmatiner. Det behöver jag för att komplettera mitt examensarbete om ticking-genen. Det är genen som gör hundar fläckiga och korsningar behövs för att se hur genen uppträder när man korsar med hundar som inte har denna gen.

Eller har du istället tips på raser där ticking förekommer och känner till en kull med en mor- eller farförälder med ticking (prickar på vitt), och övriga utan?

Finns hundarna i Uppsala-trakten, eller kan ta sig till Uppsala en vardag är det ännu bättre!

Sv: Tickinggenen och dalmatinerblandingar

Känner tyvärr inte till någon hund, men blir nyfiken på ditt examensarbete...

Det är säkert redan en massa personer som tipsat dig, men på blocket och equippa så har jag sett att folk säljer dalmatinerblandningar.
Kan du inte lägga ut examensarbetet här sen? :D

Helvita Bullterrier bli ganska ofta "tickade" och det brukat man skylla på de Dalmatiner som blandades in för länge,länge sedan. Har tyvärr bara färgade Bullar själv ,men kan nog få fram lite bilder på "prickiga" Bullar om du är intresserad :p

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 844
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Ja, det finns ju trådar för så många andra, så varför inte en jakthundstråd? För de känsliga är den kanske inte till för, med tanke...
28 29 30
Svar
582
· Visningar
51 282
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar