Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar också vildrosor, har faktiskt två 10-pack (ett packe rosa och ett packe vita) som står och väntar på att hitta rätt plats i trädgården. Men nu tror jag faktiskt att jag har bestämt mig för var de ska få stå.
Ensamma-gubbe-grannens tomt är ganska liten och gränsar till en större tomt, som är en slags tvåvånings hyresfastighet, som fortsätter längs resten av vårt tomt på den sidan. Där är oxelhäcken som står i gränsen om möjligt i ännu sämre skick. Jag ska ta ner den en bit, eftersom den skuggar både äppleträd och gräsmatta på fm och den är om möjligt ännu glesare nertill. Nätet vi satte upp för ett par år sedan är klart i underkant (60 cm). Det hindrar inte barnen från hyresfastigheten från att klättra över tex. Där, längs den sträckan, tänker jag nog sätta vresrosorna. Gränsen går från norr till söder och vår häcksida vetter mot väster, så det är full sol större delen av dagen, så fort solen vänt över. Det borde väl räcka för nyponrosorna?
Du är varmt välkommen! Förrestän är det ändå alldeles för länge sedan du hälsade på!
*delvis kl*
Idag har vi köpt 30 häckplantor av prakthäggmispel. De ska få komma ner i jorden i morgon.