"This copy of Windows is not genuine"

MsSleepalot

Trådstartare
"You may be a victim of software counterfeiting" står det när jag startar datorn. Vad betyder det? Att jag fått något oäkta windows förstår jag, men varför har det blivit så? Hur får jag bort det och tillbaka det gamla?

Har kört antivirus program som inte hittade något virus...

Sv: "This copy of Windows is not genuine"

Hur har du fått ditt windows? Har du köpt det på skiva i butik? Fått det med datorn (istallerat och klart) när du köpte den? Eller piratat?

Vad felmeddelandet säger är att din kopia av windows är olaglig. Piratkopierad. Om du har laglig licens på windows och bara installerat det enligt licensreglerna kan det vara så att någon (som har en piratad kopia) har råkat ta din lagliga nyckel och registrerat. I så fall kan du ta kontakt med microsofts support så hjälper de dig att lösa det.

Piratat har jag:angel: Men såhär har det ju inte varit förut, och har alltid haft detta:confused:

Det blev såhär natten till igår. På morgonen hade datorn startat om (det står alltid på) och hade stannat på "inloggningssidan" (eller vad det nu kallas, windows xp) och längst ner till höger fanns denna rutan där det stog sådär.

Det är inte något virus ändå då? Har bara kört någon koll av något gratis program från nätet...
Men varför har det blivit såhär?
Och hur kan jag lösa det här?

Nä, det är inget virus, det är Microsoft som inte gillar att du snor deras programvara. :) Datorn har antagligen kört en uppdatering från windows automatic update. Kanske kollade den din windows-version med wga då och insåg att du hade ful-windows.

Läs mer t.ex. här: http://mikrodatorn.idg.se/ArticlePages/200604/28/20060428102942_MD/20060428102942_MD.dbp.asp

Hur du gör för att din olagliga kopia av windows ska fungera som en laglig igen får du lösa själv, för så länge det är olagligt att kringgå kopieringsskydd tror jag knappast Gunnar vill ha sådan information på Bukefalos...

Det finns en jättelätt lösning på problemet. Gå till närmaste affär och köp en licens. Vips så är problemet ur världen.

Japp
OEM licens kostar ca 900 kr, inte så farligt.
Tycker du det är dyrt, kör då Linux som är gratis men kanske inte så lätt eftersom du får testa lite andra program en det som du kanske kör i windows :)

Ubuntu är faktiskt lätt och har det allra, allra mesta en normalanvändare behöver förinstallerat. :)

Vet jag har kört Ubuntu i några år nu som Workstation och server.
Men finns alltid några program som inte är lika bra eller finns i Linux

Självklart är det så. Men jag anser fortfarande att de allra flesta skulle kunna klara sig fint med ubuntu. :)

Liknande trådar

Äldre Jag hittade denna idag när jag loggade in på ett av mina mailkonton: "TAX RETURN FOR THE YEAR 2013-2014 RECALCULATION OF YOUR TAX...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: sthu
·
IT & mobiler Denna text dela till höger och vänster (har sett den översatt på svenska också) men jag undrar, är det "på riktigt" eller ytterligare en...
Svar
6
· Visningar
1 163
Senast: keramin
·
Ekonomi & Juridik Jag är nyfiken på era åsikter om detta mail, själv får jag en dålig vibb av att det är en bedragare på gång igen! Har en tävlingshäst...
2
Svar
23
· Visningar
4 260
Senast: Hailey09
·
J
Ekonomi & Juridik Hej :) First of all, sorry about this English topic on a Swedish forum! But my Swedish language skills are not yet good enough for me...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 271
Senast: krocket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar