S
Scarlet
F-rbaskade The Sims!
Det spelet krånglar då alltid.
Igår kväll när jag skulle spela Studentliv så hänger sig spelet i kvarteret och när man är inne på en tomt, det blir färgflimmer och man ser små streck och pixlar i "avvikande" färger när man rör sig över kvarteret.
Jag struntade i det och försökte i stället fixa det idag, laddar ner patchar osv. men det hjälper inte. Tröttnat, avinstallerar The Sims 2 Studentliv och kör The Sims 2 utan, funkar inte heller. Samma problem. Avinstallerar även The Sims 2 och städar igenom datorn. Installerar om The Sims 2 (efter ännu en massa krångel med smutsiga skivor :smirk
men problemet finns kvar!
Får tipset om att avaktivera anti-virus programet när jag kör. Så jag avaktiverar Norton och spelar sen. The Sims funkar utmärkt och efter fem minuter utan krångel
så stänger jag ner och installerar Studentliv igen. Startar Studentliv men kommer på att jag glömde avaktivera Norton! Klickar ner spelfönstret, avaktiverar men problemet finns kvar. Stänger då av The Sims, kollar så Norton är avaktiverat och startar igen.
Men det hjälper inte!
Spelet hänger sig var femte sekund.. färgerna blir fel. Gaah
Ingen som har någon aning om varför det beter sig såhär? Jag vill ju spela 
Igår kväll när jag skulle spela Studentliv så hänger sig spelet i kvarteret och när man är inne på en tomt, det blir färgflimmer och man ser små streck och pixlar i "avvikande" färger när man rör sig över kvarteret.
Jag struntade i det och försökte i stället fixa det idag, laddar ner patchar osv. men det hjälper inte. Tröttnat, avinstallerar The Sims 2 Studentliv och kör The Sims 2 utan, funkar inte heller. Samma problem. Avinstallerar även The Sims 2 och städar igenom datorn. Installerar om The Sims 2 (efter ännu en massa krångel med smutsiga skivor :smirk

Men det hjälper inte!