The mystery of time and space ?

tott

Trådstartare
Det eländiga spelet. Hur i hela friden skall jag komma vidare. Jag är nu i de tre rummen; ett rum med en lampa och en märklig handtavla och en trasig termostat, ett rum med en brasa, ett säkringsskåp och en låst dörr och ett rum med en märklig maskin.
Jag har tagit ett vedträ och en trekant (kil). Kilen passade i den konstiga maskinen..men nu fattar jag ingenting :confused: :confused: :confused: :(
 
Sv: The mystery of time and space ?

Släck lampan. Tänd fyr på vedträet i maskinen och lägg det i brasan. Sätt igång maskinen. Placera kilen där. Lägg bitarna i öppningsapparaten vid dörren. Ute!
 
Sv: The mystery of time and space ?

Vilka bitar ????

Nu har jag tänt brasan och satt kilen i maskinen

???
 
Sv: The mystery of time and space ?

Jag har inte släckt lampan - NU ska det väl gå.
 
Sv: The mystery of time and space ?

Kilen blir delad när du lägger den i maskinen och slår på den, vilket bara går om lampan är släckt
 
Sv: The mystery of time and space ?

Hur gör jag nu ????

Har kommit till en avdelning med många rum, hiss och stegar. Jag har en penna och ett papper och tror man skall göra nåt med maskinen som har inbox och send-box.
 
Sv: The mystery of time and space ?

Lägg papperet på det papper som finns i ett av rummen. Använd pennan och skriv ett eget brev. Posta det.
 
Sv: The mystery of time and space ?

...och nu har jag gjort det och kommit vidare, hittat en diskett som jag satt in och...färgblandningen är fel.

Vad gör jag nu då !!!

Tack förresten !!!
 
Sv: The mystery of time and space ?

Varsågod!
Nu klickar du glatt tills du lyckats blanda rätt färg. För cyan ska du t ex blanda grönt och blått, för magenta blått och rött... Allt enligt skissen som finns i det första(?) rummet. Eller så klickar du som en vansinnig tills du lyckas, när det blir grått är det bara att åka iväg med "hissen".
 
Sv: The mystery of time and space ?

Ser att du redan fått svar =) Fastnar du igen så bara skrik! Ska kolla tråden med jämna mellanrum.
 
Sv: The mystery of time and space ?

Nu är jag vid en karta över källaren ?!
Jar varit vidare från den och fixat en vägg grön osv osv. Vad gör jag med kartan ????
 
Sv: The mystery of time and space ?

...nu fattar jag lite, men hur kommer jag ner i hålet längst bort "det verkar vara något som hindrar mig där"
 
Sv: The mystery of time and space ?

Hahahaha nu när jag läste den här tråden har jag också fastnat i det här mystiska spelet! :p :p Visst spelar man det via internet? Ojoj, jag visste det, en gång spelfanatiker alltid spelfanatiker.


hum, hur gör man i första rummet? man kommer ju inte vidare om man inte låser upp dörren?
 
Sv: The mystery of time and space ?

Hur ser första rummet ut ?

Nu har jag hittat en annan väg ner i källaren...smyger omkring där nu och...tja vi får se vad som händer.
 
Sv: The mystery of time and space ?

det är ett sovrum, med en låst dörr och två skåp, en säng och två stolar. men man kommer ju inte ut därifrån! morr! nyckeln sitter tydligen i dörren på andra sidan, men hur kommer man åt den?

http://www.albartus.com/motas/
 
Sv: The mystery of time and space ?

Det sitter en plansch på väggen i rummet också....tog ner den och satte den under dörren så jag antar att man ska knuffa ner nyckel på den och sedan dra in den? Men det går ju inte att få ner nyckel! :mad:



Muhahah nu hittade jag en nyckel till skåpet.. nu ska vi se!
Hittade en skruvmejsel. Någon som vet vad jag ska göra med den?


HAHAHA nu är jag i rum nummer två! :) :)


Men här är det en dörr med en kod? Hur får man tag på koden?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: The mystery of time and space ?

Putta ner nyckel i dörren med skruvmejseln !
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp