The King of Cats

Jillybean

Trådstartare
Det maste ju alltsa bara vara var Sandy, en trearig "bonnkatt" ;) Vi bor pa landet sa vara katter tar ofta moss, inte sa manga faglar sedan jag slutade mata dem (faglarna alltsa :p ). Ibland slapar de aven hem chipmunks (Piff & Puff alltsa :eek: ), ormar och odlor.

Men nu har mordarkatten Sandy slagit till igen :banana: Imorse hittade jag namligen nedanfor baktrappen resterna av en...RATTJ*KEL!! Och ingen liten en heller, svansen var drygt 20 cm lang :eek: :eek: Det har ar andra gangen Sandy slapat hem en storratta. De ar ju jattelabbiga ju och slass som bara den nar de blir pahoppade *huvva* Antingen ar Sandy himla listig eller sa har han bara haft tur som inte adragit sig nagra skador nar han tagit dessa rattor. Som tur ar sa vet jag var han tar dem och att de inte atit rattgift annars fick han lov att bli innekatt, min storjagare :love:

Sv: The King of Cats

Duktig katt!!! Bara han inte tar in dem.. :angel:
Min förra katt var en bekväm innekatt som bodde i lägenhet. Hade aldrig ssett något som ens liknade en mus/råtta. Men, så blev jag allergisk och hon flyttade till mamma på landet. Vilken förvandling! Fortfarande mycket bekväm, går bara ut när det är varmt. Men, hon fångar alltmöjligt, en dag kom hon hemsläpande på en hare!!
Fast, det var mindre trevligt när hon lade möss på min kudde.. :eek:

En hare?? :eek: Det var verkligen inte illa! :bow: Nej tack och lov sa slapar de inte in sina offer annat an nar de tar moss inne da forstas :angel: Fast en mus i sangen skulle nog maken inte tacka nej till ;) :angel: :D

Min omhändertagningskatt gick från hyperaktiv innekatt till en soft lejoninna. Hon började med att jaga löv, vilket ledde till att jag varje morgon hade en rejäl lövhög på farstubron :) Därefter rasade det in råttor, fåglar, (hrm..guldhamstrar) och halvvuxna minkungar.
Hon jagade också ihop med hunden jag hade. De hade också hem sådana där jätteråttor. Hur läskiga som helst!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka