The Different tränset nu som kandar!

Sv: The Different tränset nu som kandar!

Nån som vet var man får tag på dem??? pm:a.....

Shit jag hade fel. Det var möjligt att göra det tränset ännu fulare.

även om det kanske inte är så snyggt så tror jag ändå att det här med nackstycket är riktigt bra. Och vad är egentligtn viktigast, att se bra ut eller att hästen har det bekvämt?:)

Nej snyggt är det inte, men man har ju det tränset för funktionens skull! :p

Håller med skulle va intressant att prova när man har en häst som är känslig i nacken.... utseendet vänjer man väl sig vid det gör man ju med det mesta....

Tycker det verkar vara kanonbra, de som har de här tränsen verkar ju väldigt nöjda med de och tycka att de funkar bra på deras hästar :) . Synd att de är så dyra bara, kandaret är säkert ännu dyrare en tränset. Någon som vet vad det kostar?

På en svart/mörkbrun häst om man har ett svart träns t.ex. så syns det ju dessutom inte särskilt mycket hur det ser ut, jag tror i alla fall inte man tänker direkt på det om man ser hur ekipaget ser ut som helhet. Men i det här fallet syns det ju lite mer och jag kan hålla med om att det finns mycket snyggare kandar, men om det är bekvämt för hästen - så varför inte? :) (bortsett från att det säkert är snuskigt dyrt... ) men på en isabellfärgad häst syns ju liksom utformningen mycket mer också.. eller på t.ex. en fux, eller skimmel. På mörka hästar tror jag man tänker ännu mindre på utformningen av hur det ser ut.

Jag har för mig att man inte får tävla dressyr med det, den har ju en pullarnosgrimma (dålig på att förklara, se bild). Men jag vet inte hur det är nu, eftersom den har kommit i kandar, så borde man få tävla med det i dressyr.

Bild

Men den sitter ju under och har inte samma effekt som en pullarnosgrimma har, utan är till för att hålla tränset på plats.

Men är jag helt bakom flötet eller? Tränset heter ju The Difference! :rofl::rofl:

*kl*

Det var ju verkligen om möjligt ännu fulare än det första tränset, men som tidigare sagts, blir hästen bättre på det så.. Funderar dock fortfarande på hur vi med fjordingar ska kunna använda tränset.. :angel:

Fast, min häst verkar vara en av få som faktiskt vill ha lite tryck i nacken, så för oss är det nog inget ändå.

Undrar om det tillhör fjordingarna? (att ha lite tryck i nacken)

Blir lite svårt att får det snyggt men samtidigt så tror jag inte det är så många fjordägare som väljer detta träns :p

Det var iaf megafult! Kandaret är ju om möjligt värre än tränset..

Jag skulle verkligen vilja prova det tränset på min knas, iofs går han inte nu, men det vore spännande o se hur han reagerade på det, om det blev någon förändring.
Skulle vilja prova på min gamling också, han är känslig över nacken så det skulle säkert gynna honom.

Jag skulle också vilja prova det då min ena dam är väldigt känslig och har haft spänningar där uppe. Men har inte lust att lägga ut en halv förmögenhet, tänk om det inte funkar? Vill ju inte rida runt med ett så fult träns då .:p

Victovie är mästare på att manipulera träns efter en häst som inte vill ha tryck i nacken - och detta utan fula och svindyra difference- träns! :p Kolla i hennes trådar eller pm:a så kanske du kan få tips! :D

Klart det måste vara godkänt för tävling, annars hade de inte kunnat sälja det. Kolla på Equality lines hemsida. Där borde det finnas info. Har inte webadressen, men sök på Equality line.

*kl*

Eller gör 3-4 hål med håltagare på varsin sida om nackstycket och trä igenom nackremmen till nosgrimman, plättlätt! :p

Klart det måste vara godkänt för tävling, annars hade de inte kunnat sälja det. Kolla på Equality lines hemsida. Där borde det finnas info. Har inte webadressen, men sök på Equality line.

självklart, eftersom allt annat som sälj är godkännt enligt TR

Liknande trådar

Avel Detta är två stycken PRE hingstar som är bröder på 7 resp 8 år, ganska gröna i ridningen då de inte kommit i första hand. Att de är...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 301
Senast: mackan
·
Utrustning Är ute efter en ny sadel till min grabb igen, han är en tämligen halvsvår nöt att knäcka för tillfället. Han är en travare i...
Svar
12
· Visningar
2 747
Senast: Tagliabue
·
Utrustning Har just nu en sadel från Hö'ks, deras syntetsadel CH kommer inte ihåg vad de är för bomvidd nu, skämmes :o Hur som helst så börjar jag...
Svar
4
· Visningar
1 267
Senast: Koppen
·
Dressyr Vår nye kille har x-full. Han kan ha vanlig full men nosgrimmorna går inte ens runt, han är en kallblodstravare så en grov rejäl kille...
Svar
7
· Visningar
2 276
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka