Aliche
Trådstartare
Jag har länge varit sugen på att anordna en Thanksgiving middag för vänner, främst för maten och inte så mycket det historiska eller the all american way Men hursomhelst så vet jag inte riktigt vad jag ska ha med på menyn, kalkon känns ju givet men sen när man googlar och Pinterestar finns det ju ungefär 1005847635 olika recept på grejjer och typ allt låter jättegott! Vitlökspotatismos lät himla gott, tranbärssås också men sen vet jag inte mer.
Är det någon här som varit på en Thanksgiving middag antingen i Amerikat eller någon annastans och kan bidra med erfarenheter vad som var gott, inte gott, passade ihop, måsten osv? Bra recept välkomnas men annars kan jag googla och tiden är inte riktigt ett issue, jag är ledig hela dagen innan jag tänkte ha det och vi är minst 2 pers som kan hjälpas åt the day of.
Om ni har tips på roliga/fina dekorationer så är det också bra
Är det någon här som varit på en Thanksgiving middag antingen i Amerikat eller någon annastans och kan bidra med erfarenheter vad som var gott, inte gott, passade ihop, måsten osv? Bra recept välkomnas men annars kan jag googla och tiden är inte riktigt ett issue, jag är ledig hela dagen innan jag tänkte ha det och vi är minst 2 pers som kan hjälpas åt the day of.
Om ni har tips på roliga/fina dekorationer så är det också bra