testing testing

Luff

Trådstartare
Nya vovven testar mig varje dag.

Han kan vara så kanonduktig - skogspromenaderna är underbara, inkallning går som en dans, han går aldrig längre än 15 m ifrån mig och minsta jag saktar ner kommer han direkt och kollar vad jag gör, kopplet hänger över hans rygg och i en slak båge om det nu inte råkar vara något som luktar väldigt gott men en tillsägelse räcker -

och sen går vi en kissesväng och det blir strid om koppelsträckningen hela tiden.
Grannarna måste tro att jag är knäpp som går fram och tillbaka på vägen och vänder var 5;e m, var 10;e, var 3;e, stannar, går några steg osv.

Men vad tror ni ? - det är ju en tonåring på 21 månader som verkligen har storhetsvansinne, han har ännu inte bestämt sig för att stå på 3 eller 4 ben när han kissar - är han i början på sin könsmognad och när anser man den vara avslutad.
Han är ju ganska komplex - tar alla chanser att få dominera och även om han lyder så lägger han sig ICKE för något - för att sen smyga fram bakom mig till den stoooora faaarliga mossiga stenen.
En typisk schäfer.....eller?
 
Sv: testing testing

jag skriver väl luddiga frågor
så - När brukar en hund vara könsmogen - färdigt så att säga?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund ( av vad jag sett och hört ) påminner VÄLDIGT mycket om lagottos. Han är en korsning mellan pudel och engelsk cockerspaniel...
Svar
7
· Visningar
1 156
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp