V

Vakanjaheta

Hej! Har haft min häst i ungefär 1 månad nu, och nu börjar hon testa! På ridbanan är hon jättegullig och snäll, men ute :S hon stannar, backar, försöker vända, bockar, hoppar runt som en galning... men ja får henne framåt till slut... Har ni något tips om hur man ska visa att man bestämmer? Det konstiga är att hon bara gör detta i skritt, ALDRIG när ja travar/galopperar. Några tips? :) tack på förhand!

Sv: Testar!

knakse är så att hon hinner kolla mer i skritten, så är nästan min häst med, han fjanatr se mer när man skrittar på långa tyglar än när man travar eller galopperar. Han blir oxå så när det var länge sedan han var ute i skogen och när han är pigg och vill ha en anledning att springa ;).
Skulle prova att träna ledaskpa med henne, annars gå ut och gå på promenader med henne för bi där hon fjanatr sig. Eller rid ut med någon häst som bara går och inte bryr sej i hennes fjanterier .

Sv: Testar!

Tack för svaret! Jag red ut idag och hon va jätteduktig, prövade att trava förbi de stället hon förrut brukade hålla på! Jag provade att rida ut tsm me en annan häst förrut och de va inte så lyckat för den hästen gjorde då samma sak som min häst :/

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 101
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 055
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama