P
pimpim_
jag har lite problem.. Våran ridskola hyr ut hästar på sommaren i 1månad. Jag ville ha min älsklings häst som jag ridit snart i tre år jämt på ridskolan och jag fick henne som sommarhäst. vi har nu haft dom i snart tre dagar och jag har inte kunnat rida henne nästan någonting alls. för att hon har två kompisar i hagen brevid henne två vallacker dessutom som hon går med i hagen och så fort jag ska rida henne så skriker dom efter henne och hon vill ju då såklart inte gå någon ting. Hon bara backar går åt sidan hon försöker ställa sig ibland också. Hon är helt omöjlig och jag känner mig usel som ryttare. Gör hon så bara för att testa mig ? Hon är ju van att gå med många fler hästar och nu rider jag henne själv och känner hon sig otrygg nu ? finns det något tips jag kan göra för att få henne gå och inte vilja gå till henne hagkompisar ? jag har gått med henne runt på lite ställen så att hon känner igen sig sen men hon vägrar att gå. Hoppas någon kan hjälpa mig för jag måste rida henne.....