testar han mig?

K

kanela

När jag rider min medryttarhäst och ska galoppera kör han ner huvudet, jag vet inte om jag skulle vilja säga att han bockar, men hanm kör ner huvudet så jag nästan trillar över halsen. (min balans är heller inte den bästa:D). Ägaren säger att det inte alls är något han brukar hålla på med så då undrar jag, testar han bara?kan det vara något annat och vad ska jag göra åt det? ska tilläggas att jag inte alls ridit honom många ggr. Häromdagen var första gången på ca 2 mån då han varit utlånad.

Sv: testar han mig?

enligt mej så tror jag att han nog bara testar dej. Han verkar tro att du inte kan hålla upp hans huvud..:PP Min häst är likadan då hon får en ny ryttare på ryggen..:) Jag är Inte helt säker men det är min teori.:) du kan ju testa med att vara lite mer bestämd och inte låta honom sätta ner huvudet.

Är det en stor häst i förhållande till hur stor du är själv?
Vi hade lite problem med detta med vår ponny när barnen var små. Han blev lätt för stark för dem så de hade svårt att få upp huvudet på honom.

Rid på hängande tygel istället så kan han köra ner huvudet bäst han vill utan att du följer med tygeln så att säga :smirk: Bockar han så driv på utav bara helsike :cool:

Min unghäst har gjort så en hel del, men så bockar han också! I alla fall, han gör det när han försöker ta bettet mellan tänderna och sticka. Numera har han en remontnosgrimma och då är det inte lika lätt för honom längre.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 304
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 834
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka