W

wert

Någon som har sett honom mkt eller haft med honom att göra när han gick som hingst som kunde berätta hur han betedde sig? Tror han stod på Täby innan han blev exporterad till Norge

Sv: Tesorero

Känner tjejen som skötte honom i norge och hon sa att han var UNDERBAR, väldigt snäll att hantera och rida.

Tack jo det stämmer nog bra men ingen mer som vet något?

wert skrev:
Någon som har sett honom mkt eller haft med honom att göra när han gick som hingst som kunde berätta hur han betedde sig? Tror han stod på Täby innan han blev exporterad till Norge

Nej jag vet ingenting om honom personligen men han ser ut att ha en mycket bra stamtavla, med flera mycket bra hingstar, bla uue Alydar, farmorsfar Habitat, ue Known fact och så farfar Lyphard (e Norhtern Dancer) som dog förra året, 36 år gammal! (Och med den farssidan skulle han kunnat vara rätt tuff, men det låter det ju inte som, om han nu var den snällaste någon hade träffat)

I alla fall något svar, men hur han var själv vet jag som sagt inte.

Min familj är uppfödare till Tesorero, är du ny ägare eller skötare på honom för så vitt jag vet är han tillbaka i Sverige.

Mamman, Factually var i grunden en väldigt snäll häst men hon hade ont i ryggen och blev besvärlig därav. det var också därför hennes tävlingskarriär slutade.

Tesoreros syskon, Tess och Constance var två heta hästar men också väldigt snälla. De var fruktansvärt nervösa men gjorde aldrig några dumma grejer direkt.

Han hade en syster till som tyvärr dog som åring. Nu har Factually fått en avkomma till, Crush som står i vårt stall ( även Tess har en avkomma där ), och båda dem är jättefina stabila hästar.

Tesoreros tränare i Norge sa alltid att han var en av de snällaste och stabilaste hästarna i hans stall och han var tydligen en av drömritterna. De som även sett honom till start har nog också sätt att han alltid uppträdde lugnt.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 029
Senast: Roheryn
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 933
Senast: Missemus
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 550
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Spis eller spishäll?
  • Nyårstråden
  • Pusseltråden